/КРОСС/ На 24 юни приключва втори етап на класацията.
Близо 7000 души до момента са подкрепили своите любими марки във втори кръг от 10-тото юбилейно издание на единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ”. Стартът на втория етап на инициативата беше на 18 юни и ще продължи до 24 юни. В този етап потребителите могат да посочат до 6 марки в падащото меню от предварително селектираните 35 категории. Този кръг ще отличи Топ 3 на най-предпочитаните брандове в различните отрасли, съобразно потребителския вот. Класацията се провежда за десета поредна година. Гласуването се извършва он-лайн на адрес: www.mylovemarks.eu, след предварителна регистрация и потвърждаване чрез линк.
По повод 10 години класация „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” организаторите подготвят книга „Мисия: Любима Марка”. В нея ще бъдат събрани историите на успеха на онези марки, които печелят любовта и сърцата на потребителите, историите на успешните брандове.
В категория ВИСОКОАЛКОХОЛНИ НАПИТКИ участващите брандове във втори кръг са: Grant’s, Tullamore DEW, Beluga, J&B, Jim Beam и Мастика Пещерска. Любимите БУТИЛИРАНИ ВОДИ на българския потребител са: Pirin Spring, Хисар, Бачково, Михалково, Минерална вода „Княжевска” и AQUA DALIA трапезна вода. Предпочитаните Топ 6 марки КАФЕ И ТОПЛИ НАПИТКИ са: Spetema, VERGNANO, Tchibo, чай Биопрограма, Baristo и Pellini. Сред фаворитите в ЯДКИ, ЧИПС И СОЛЕТИ са: ядки Кронос, ядки Детелина, чипс Ruffles, солети Златна Добруджа, чипс Doritos и Ядки Вуйчо Ваньо.
Топ 6 продукти в ЗАХАРНИ ИЗДЕЛИЯ са: бонбони Черноморец, Ментина, локум и халва „Сладки времена”, Лукчета, Лимонови резанки и вафли Чайка. В Топ 6 МЕСНИ ПРОДУКТИ се състезават Тандем, Кен, Compass, КФМ, пиле Градус и Орехите. Надпреварата в категория МЛЕЧНИ ПРОДУКТИ във втори етап е между Harmonica, Боженци, кисело мляко БИЛЛА, БОР ЧВОР, Родопея и Верея. Сред най-предпочитаните МАЙОНЕЗИ, ЛЮТЕНИЦИ И СОСОВЕ са: майонеза Краси, сосове Краси, Олинеза, сосове Barilla, Дерони и Първомай. А в БИО ПРОДУКТИ И СУПЕР ХРАНИ състезанието е между Harmonica, Dragon, Fitness Микс Класик „Детелина”, dm Bio, био храни „Моравско село” и домашна лютеница „Хорцето БИО”.
Сред предпочитаните Топ 6 брандове в сектор КОЗМЕТИКА са: Balea, Refan, Bio-Oil, Bilka, Rexona и Dove. Участващите марки в БИО И НАТУРАЛНА КОЗМЕТИКА са във втори кръг са: Alteya Organics, SO'BiOetic, Weleda, Refan, Revive Snails Extract и Doliva. В категория ДЕРМО И МЕДИЦИНСКА КОЗМЕТИКА в Топ 6 предпочитани марки на българския потребител са: Bioderma, Eau Thermale Avéne, Skincode, SVR, Pharma Hyaluron и Alpecin. В категория БЕБЕШКА КОЗМЕТИКА в Топ 6 се състезават Sebamed, Weleda, Mustela, Baby Dove, babylove и ABCDerm. А в БЕБЕШКИ И ДЕТСКИ ПРОДУКТИ във втори кръг се съревновават брандовете Ganchev, Colief, Water Wipes, Dr.Theiss Sensibel Нахткерцен, Mama & baby и Osmoforce. В отрасъл АВТОМОБИЛИ най-голям брой потребителски гласове в първи етап събраха Infiniti, Peugeot, Chevrolet, Seat, KIA и Alfa Romeo. А в Топ 6 в категория БЯЛА И ЧЕРНА ТЕХНИКА остават Елдоминвест, Tesy, Diplomat, Gorenje, Samsung и Bosch.
Предпочитаните ЗАВЕДЕНИЯ на българския потребител са: HAPPY BAR&GRILL, Spaghetti Kitchen, Mr Pizza, Ciccione Panini Bar&Bakery, SubWay и Пицария Виктория. От УЕБ МЕДИИ И САЙТОВЕ най-предпочитани са: mail.bg, alergii.com, focus-news.net, cross.bg, MoitePari.bg и АБВ Поща.
В Топ 6 в категория ТЕЛЕВИЗИЯ са отличени NOVA, bTV, KINO NOVA, Bulgaria on air, БНТ 1 и 24 Kitchen. Най-слушаните РАДИА у нас са: радио Витоша, БГ Радио, Magic FM, NOVA NEWS, Radio Fresh и радио Фокус. В категория ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ КОМПАНИИ И БРОКЕРИ първенството до момента държат Армеец, SDI Застрахователен брокер, Дженерали, БУЛСТРАД ЖИВОТ, Уника и Тотал Инс – Застрахователен брокер.
Състезанието в категория БЪЛГАРСКА МАРКА се води между: Refan, Credissimo, Bilka, Alteya Organics, Техномаркет и Tesy.
За любима БЪЛГАРСКА МАРКА – ХРАНИ И НАПИТКИ в етап 2 са отличени Лукчета, HAPPY BAR&GRILL, Майонеза Краси, ядки Детелина, минерална вода Хисар и Захарни заводи. В категория ФАРМАЦЕВТИЧНИ ПРОДУКТИ потребителите са предпочели във втори етап да премерят сили No Spa, Xyzal, Zyrtec, Magne B6, Есенциале Форте и NUROFEN.
А в Топ 6 на ВИТАМИНИ И ХРАНИТЕЛНИ ДОБАВКИ остават Doppelherz, Магне Б6 Лека нощ, Прополки, Ехинацея, Омега-3 и Шуслерови соли.
В категория БАНКИ във втори кръг участват Fibank, Пощенска Банка, Банка ДСК, ОББ, Уникредит Булбанк и Райфайзен Банк. А топ 6 на предпочитаните ФинТех компани са: Easy Credit, Credissimo, Vivus, Profi Credit, Paysafe и Viva Credit. Сред най-харесваните ТУРИСТИЧЕСКИ ХОТЕЛИ И КОМПЛЕКСИ се нареждат Apolonia Resort, Био хотел Моравско село - Предела, Zornica Sands, Victoria Palace, СПА Комплекс „Боровец Хилс” и Ваканционен Клуб „Реденка”. От ТЪРГОВСКИТЕ ЦЕНТРОВЕ най-много гласове са събрали Serdika Cеnter, Park Center, Sofia Ring Mall, Bulgaria Mall, Mall Veliko Tarnovo и Grand Mall Varna. А сред най-посещаваните ТЪРГОВСКИ ВЕРИГИ са LIDL, BILLA, Kaufland, dm, Lilly Drogerie и Техномаркет.
Надпреварата в ЕЛЕКТРОННАТА ТЪРГОВИЯ поведоха: technomarket.bg, twiggyshop.bg, vivre.bg, farmhopping.com, zoya.bg и shop.biohotel-bg.com - био магазин Моравско село. В отрасъл IT и софтуерни продукти потребителите са изпратили във втори кръг SAP, Hewlett Packard Enterprise Company, NaXex Technological Divelopment, Matrix Global, Software Group и VMWare. Следва категория ЛЮБИМ РАБОТОДАТЕЛ, в която във втори етап продължават LIDL, Fibank, BILLA, Kaufland, Tesy и Credissimo. А сред ИНОВАТИВНИТЕ МАРКИ с най-много гласове се нареждат Samsung, Tesy, Refan, Happy Bar & Grill, Credissimo и Fibank. В сектор ПЕРИЛНИ И ПОЧИСТВАЩИ ПРЕПАРАТИ в Топ 6 продължават Coccolino, Cif, Domestos, Omo, Cilit Bang и Calgon.
За разлика от други класации, „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” не разчита на жури при номинациите – те са свободни, основани единствено на потребителските предпочитания и не включват специални пазарни критерии. По този начин „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” представя не експертното, а потребителското мнение за брандинга.
Следващият (трети) етап на инициативата стартира на 27 юни и ще продължи до 5 юли. Класацията се провежда в три етапа. В подбраните 35 категории всеки участник има възможност да определи коя е неговата любима марка. Критерият, по който ще се излъчат марките в отделните категории, е броят на подадените гласове. Гласуването във втори и трети кръг от класацията ще се потвърждава чрез линк, който всеки участник ще получи на електронната си поща. Непотвърдените гласове няма да се зачитат.