/КРОСС/ YouTube планира да създаде оригинални видео поредици, които да предложи на международни пазари като Франция, Германия, Япония, Мексико и Индия. Решението е плод на усилията на компанията да привлече нови клиенти към платената си абонаментна услуга.
За целта ще бъдат инвестирано в разнообразно съдържание като музикални документални филми, риалити сериали, дискусионни предавания и други. По думите на Сузан Даниълс, която оглавява звеното за оригинално програмиране в YouTube, видеата ще бъдат продуцирани на местни езици или за тях ще бъдат направени субтитри.
Част от въпросното съдържание ще се появи в YouTube Premium, услугата за месечен абонамент, която по-рано бе известна като YouTube Red. Друга част обаче ще бъде достъпна и в безплатната услуга на платформата, къде обаче зрителите ще трябва да се примирят с наличните там реклами.
Даниълс обяснява, че компанията се насочва към пазари с потенциал за голям ръст в абонатите. YouTube вече пусна няколко оригинални шоу програми в Южна Корея и едно в Индия.
Повече подробности за предстоящата международна експанзия се очаква да бъдат дадени през идните седмици.
Видео платформата има тежката задача да се конкурира с компании като Netflix и Amazon, които отдавна инвестират в оригинално съдържание за онлайн аудитории по целия свят и вече жънат успехи.