Uber измества фокуса си върху бизнеса си с велосипеди
Секция: ИКОНОМИКА
28 Август 2018 09:36
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Uber измества фокуса си върху бизнеса си с велосипеди

/КРОСС/ През април американската компания за споделени пътувания Uber придоби фирмата за краткосрочно отдаване под наем на електрически велосипеди JUMP. Тогава Uber представи големите си амбиции, свързани с бизнеса с велосипеди и ограничаването на вредните емисии във въздуха. Няколко месеца по-късно изглежда, че американската компания не се е отказала от намеренията си. Uber обяви, че планира да се съсредоточи предимно върху бизнеса си с електрически скутери и велосипеди, въпреки че това може да се отрази негативно на печалбата ѝ, съобщава BBC.

Изпълнителният директор на компанията Дара Косровшахи смята, че този вид транспорт е по-удобен за градски условия. Според него през следващите години клиентите на Uber ще изпълняват кратки маршрути.

През изминалата година американската компания е инвестирала в редица фирми за велосипеди. Мобилната платформа на Uber JUMP, която предлага електрически велосипеди, вече е достъпна в 8 града в САЩ, включително и във Вашингтон и Ню Йорк. След няколко дни услугата ще е достъпна и в Берлин.

Също така Uber си партнира и с компанията за електрически скутери Lime. Косровшахи призна, че фирмата печели по-малко от бизнеса с колела в сравнение с този с таксиметрови коли. Той обясни, че това може да се промени, ако приложението се използва по-често. Косровшахи отбеляза, че стратегията може да се отрази негативно на шофьорите, но в дългосрочен план последствията ще са добри.

Uber, която отчете загуба на стойнсот 4.5 млрд. долара през 2017 г., е под напрежение, тъй като обмисля варианта за листване на борсата, за да подобри финансовите си резултати. Приходите от таксиметровия бизнес се увеличават, но разходите от експанзията в нови бизнеси като отдаването под наем на велосипеди или доставката на храна са на загуба, докато строгите регулации заплашват разрастването на компанията на някои пазари.