Глобалният музикален пазар е с най-високите си приходи за последните 20 години
Секция: Шоубизнес
03 Април 2019 17:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Глобалният музикален пазар е с най-високите си приходи за последните 20 години

/КРОСС/ Глобалният звукозаписен музикален пазар е отбелязал ръст от 9,7% през 2018 г., като стрийминг услугите в момента са отговорни за почти половината от приходите в бранша, сочи доклад на Международната федерация на фонографската индустрия, цитиран от "Ройтерс".

Това е четвърта поредна година, в която музикалният пазар расте.

Изпълнители като Дрейк, групата BTS и Ед Шийрън са сред имената, покорили глобалния пазар и допринесли най-силно към общите световни приходи от музика за 2018, възлизащи на 19,1 млрд. долара. Това е най-високият приход в индустрията от 2006 г. насам, когато продажбите на компактдискове бяха отговорни за над 80% от общите световните печалби от 19,6 млрд. долара във времена, когато приходите от стрийминг усуги въобще не съществуваха.

Сега обаче ситуацията е различна. Приходите от стрийминг усугите като Spotify, Apple Music и Amazon Music са се покачили до 34% и са отговорни за 47% от глобалните печалби, което пък е следствие от покачването с 32,9% на платените абонаменти.

255 млн. са потребителите, платили за подобен вид услуги към края на 2018 г.. Платеният стрийминг пък е отговорен за 37% от общите музикални приходи, сочи още докладът.

Ръстът в стрийминга компенсира спада от 10,1% при приходите от продажби на физически носители, както и 21,2% от теглене на музика.

"Музиката наистина стана глобална - по начини, които никога не сме си представяли преди", коментира изпълнителният директор на федерацията Франсис Мур в свое изявление.
За четвърта поредна година Латинска Америка е най-бързо растящият регион, като Бразилия и Мексико са страните с най-изявен музикален пазар.


Азиатският и австралийският регион са вторите по големина в света по ръст от физически и дигитални приходи, като в тях се откроява пазарът в Южна Корея.