Вече ще си чатим със служителите в администрацията
Секция: БЪЛГАРИЯ
20 Юни 2019 14:18
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Вече ще си чатим със служителите в администрацията

/КРОСС/ Чат със служителите на администрацията и автоматично отговаряне на запитвания или т.нар. чат бот са новите услуги, които правителството иска да въведе в различните видове администрация у нас.

Целта е гражданите да имат повече възможности да сигнализират за лошо обслужване или за нередности, когато получават дадена услуга в държавна или общинска институция.

До няколко месеца ще бъдат подготвени и нови стандарти за административно обслужване, които ще заместят въведените преди 13 години стандарти. Това стана ясно по време на конференция в рамките на проект с европейско финансиране, реализиран от централната администрация на правителството.

Част от проекта е проведеното преди месец проучване по метода "Таен клиент" за обслужването в 13 администрации. То показва, че най-дълго се чака в столичния КАТ при смяна на шофьорска книжка - цялата процедура отнема около 6 часа.

„Администрацията трябва да комуникира, да използва всички форми, а не да чака жалби", координаторът на проекта Алеко Джилджов. Според него обратната връзка, която администрацията събира в момента, е силно ограничена.Чат със служителите на администрацията и автоматично отговаряне на запитвания или т.нар. чат бот са новите услуги, които правителството иска да въведе в различните видове администрация у нас.

Целта е гражданите да имат повече възможности да сигнализират за лошо обслужване или за нередности, когато получават дадена услуга в държавна или общинска институция.

До няколко месеца ще бъдат подготвени и нови стандарти за административно обслужване, които ще заместят въведените преди 13 години стандарти. Това стана ясно по време на конференция в рамките на проект с европейско финансиране, реализиран от централната администрация на правителството.

Част от проекта е проведеното преди месец проучване по метода "Таен клиент" за обслужването в 13 администрации. То показва, че най-дълго се чака в столичния КАТ при смяна на шофьорска книжка - цялата процедура отнема около 6 часа.

„Администрацията трябва да комуникира, да използва всички форми, а не да чака жалби", координаторът на проекта Алеко Джилджов. Според него обратната връзка, която администрацията събира в момента, е силно ограничена.