Вече две години в България работим за бъдеще без дим
Секция: Интервюта
27 Декември 2019 11:36
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Вече две години в България работим за бъдеще без дим

/КРОСС/ Джopдж Mapгoниc e гeнepaлeн мeниджъp нa Филип Морис България oт 2016 г. Имa над 18 гoдини oпит във Филип Морис Интернешънъл. Кapиеpата мy зaпoчвa в звено "Пpoдaжби" в гpъцкия филиaл нa кoмпaниятa, като зaeмa paзлични пoзиции в oтдeл "Пpoдaжби и маркетинг aктивнocти". Пpeз 2009 г. ce мecти в цeнтpaлaтa нa кoмпaниятa в Лoзaнa, Швeйцapия, къдeтo зaeмa длъжността peгиoнaлeн мeниджъp "Cтpaтeгии зa пpoдaжбитe" зa peгиoнa нa Eвpoпeйcкия cъюз. Пpeз 2014 г. e нaзнaчeн кaтo диpeктop "Пpoдaжби и диcтpибyция" зa Гъpция, Kипъp и Maлтa. Джордж Mapгoниc e зaвъpшил мapкeтинг и мeниджмънт в Texнoлoгичния oбpaзoвaтeлeн инcтитyт (Тесhnоlоgiсаl Еduсаtiоnаl Institutе) в Aтинa. Имa мaгиcтъpcкa cтeпeн пo бизнec aдминиcтpaция oт yнивepcитeтa "Kингcтън" (Кingstоn) във Beликoбpитaния.

Г-н Маргонис, вече две години сте на българския пазар с устройството за нагряване на тютюн IQOS. Как се възприема бездимната алтернатива от потребителите? 

Точно така. В края на тази година ще се навършат две години от пускането на пазара в България на първата бездимна алтернатива в нашето портфолио - устройството за нагряване на тютюн IQOS. В края на 2017 г. започнахме да го предлагаме първо в София, шест месеца по-късно постепенно навлязохме на пазара в другите големи градове - Пловдив, Бургас, Варна. След това разширихме предлагането в останалите градове, като Велико Търново, Русе, Плевен, Стара Загора. За да бъдат достъпни бездимните алтернативи за пълнолетните пушачи в цяла България, изградихме инфраструктура, включваща редица канали - търговски обекти на бранда, партньорства с големи бензиностанции и търговски вериги, мобилни консултанти в цялата страна. Създадохме възможост за комуникация с потребителите и клиентска грижа чрез различни дигитални канали. Имаме център за обслужване на клиенти, чрез който всеки пълнолетен пушач или потребител на устройството IQOS може да се свърже с нас и да получи отговор на въпроси, свързани със замяна на устройство, желание за среща с наш консултант и др.

Наблюденията ми са, че българите са много любознателни, обичат иновациите и се интересуват от науката. Радвам се на интереса на пълнолетните пушачи в България към по-добрите бездимни алтернативи на цигарите, като устройството за нагряване на тютюн IQOS.

Как се промени бизнес моделът на компанията с въвеждането на IQOS и какъв е размерът на инвестициите, които сте направили до този момент?

Преди да пуснем IQOS на пазара в България, имахме малък офис в София. С пускането на нагреваемото устройство ние трябваше да посрещнем нуждите на пълнолетните потребители, които се увеличиха значително и продължават да нарастват. Това беше и причината да трансформираме бизнес модела си и да разширим офиса си в България. В резултат на това в момента във Филип Морис България работят около 100 души. Всички те работят в една напълно нова среда, тъй като промяната на бизнес модела с предлагането на IQOS е свързана с иновацията, развитието на технологиите, дигиталната трансформация и високото ниво на обслужване на клиентите.  За да подпомогнат растежа на IQOS и да достигне информацията за по-добрата алтернатива до повече пълнолетни пушачи в страната, работят още близо 400 мобилни консултанти.

Такъв вид разрастване предполага много големи инвестиции. В големите градове има магазини на бранда IQOS или така наречените „островчета“, редица са партньорствата в по-малките населени места. Съвсем скоро отвори врати и нов център за обслужване на клиентите в България по телефона, който ще се управлява от компанията „Консентрикс“ - глобален лидер в обслужването на клиенти. Служителите, които работят в този кол център, ще обслужват клиентите ни в България и Италия.

От началото на месец октомври IQOS вече се продава и на американския пазар. Как очаквате това да повлияе на продажбите и възприятието на потребителите на останалите пазари по света?

Първо, много сме щастливи, че IQOS вече се предлага на американския пазар. Защото това е единствената система за доставяне на никотин, преминала през процедурата за пускане на пазара на Американската агенция по храни и лекарства (FDA), която на 30 април издаде разрешението ни за продажба в САЩ. Получаването на подобно разрешение е от огромно значение, тъй като това е може би най-строгият регулатор в света. И съответно това оказва влияние върху останалите пазари.

Не трябва да забравяме, че САЩ са вторият по големина пазар в света след Китай. В Америка има близо 40 милиона пълнолетни пушачи и е много важно те да имат достъп до една различна алтернатива, която научно доказано е много по-добра от пушенето на традиционни цигари.

Освен това най-вероятно голяма част от потребителите в САЩ вече са виждали този продукт на други пазари. Той е свързан с иновации, с по-добър стил, с революция в технологиите и е добре американските пълнолетни пушачи, които не искат да се откажат, да имат достъп до тази бездимна алтернатива. На 4 октомври в Атланта, Джорджия, отвори и първият IQOS магазин в САЩ, което е първата ни стъпка на американския пазар.

Бездимното ни устройство вече се предлага на 51 пазара в света, а потребителите са над 12 милиона. При употребата на IQOS се отделят 95% по-малко вредни вещества в сравнение с цигарите. Важно е да кажем, че това не значи 95% по-малко риск. IQOS съдържа никотин, който води до пристрастяване и е предназначен само за пълнолетни пушачи, които не искат да се откажат.

Съвсем скоро на българския пазар излезе най-новото устройство IQOS 3 Duo. От какво е продиктувана промяната и какво е по-различното от предишния модел на бездимното устройство?

От първото пускане на IQOS на пазара ние обещахме на нашите потребители постоянно подобрение на устройството. Това е технология, а знаем, че технологиите се развиват непрекъснато спрямо нуждите на клиентите. Основната ни цел, към която се стремим, е да разрешим всички проблеми, за които пълнолетните ни потребители съобщават.

Миналата година по същото време пуснахме на пазара нов модел на устройството - IQOS 3. Това беше революционна промяна спрямо предишното устройство като технология, визия, бързина на зареждане, здравина. Преди няколко седмици пуснахме нова версия на устройството - IQOS 3 DUO, създадена изцяло на база обратната връзка на клиентите ни. IQOS 3 DUO има възможност да се използва два поредни пъти, без нужда от изчакване и презареждане на холдъра. Това всъщност е най-голямата иновация в сравнение с предишния ни модел. Зареждането на холдъра е значително по-бързо, като потребителите вече чакат много по-малко между ползванията. Новата версия има и допълнителни светлинни индикатори, които показват времето, оставащо до новото презареждане на холдъра.

Обмисляте ли вече следващата иновация, с която да подобрите устройствата за нагряване на тютюн?

За нас е много важно да правим постоянни подобрения на устройството, както и да предлагаме нови варианти, за да бъдем по-близо до потребителите и да отговорим на всички техни нужди.

Интервюто е осъществено с подкрепата на Филип Морис България