Фолксваген иска обезщетения от бивши шефове за щети от дизелгейт
Секция: Автомобили
26 Март 2021 17:46
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Фолксваген иска обезщетения от бивши шефове за щети от дизелгейт

/КРОСС/ Фолксваген (Volkswagen) ще предяви иск за нанесени щети срещу бившия си главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн и бившия шеф на Ауди (Audi) Руперт Щадлер във връзка със скандала с дизеловите емисии, предаде Ройтерс.Германската група обяви, че при проведеното широкообхватно разследване е установено, че Винтеркорн и Щадлер не са осъществили необходимия надзор, както изискват задълженията им. Следователите не са открили нарушения на други членове на управителния съвет.

Винтеркорн и Шадлер отрекоха да носят отговорност за скандала.

Фолксваген призна през 2015 година, че е използвал нелегален софтуер, за да манипулира резултатите от тестовете на дизеловите двигатели в САЩ, което доведе до най-голямата криза в историята на германския автомобилостроител.

Скандалът струваше на компанията над 32 милиарда евро (38 милиарда долара) за глоби, ремонти и съдебни разходи.

Надзорният съвет на Фолксваген тегли черта и приключи разследването, започнало през октомври 2015 година за причините, довели до дизеловата криза и и изясняването които са отговорните за това лица, съобщи автомобилният концерн.

В резултат от разследването Надзорният съвет реши на днешното си заседание да предяви иск за нанесени щети срещу бившия председател на управителния съвет Мартин Винтеркорн и председателя на управителния съвет на Ауди Руперт Щадлер заради това, че не са спазили задълженията си за надзор в съответствие със закона за акционерните дружества.

Адвокатите на Винтеркорн заявиха в комюнике, че бившият главен изпълнителен директор съжалява за решението на надзорния съвет и отхвърля обвиненията срещу себе си.

Професор Винтеркорн е наясно, че надзорният съвет е задължен да оцени възможни искове и вероятно да ги заяви. Той ще се опита да изясни тези въпроси в консултации с Фолксваген, се допълва в комюникето.

Адвокатите на Шадлер не бяха открити за коментар.