/КРОСС/ Разследващите правят втори оглед на мястото на убийството на 46-годишния Николай Дракополов. Мъжът беше застрелян снощи на кръстовище в София пред очите на 11-годишно дете. Разследващите работят по две основни версии за покушението.
До момента е ясно, че човекът, който е застрелял Дракополов е следил жертвата си близо 4 часа. Крил се е под моста, като се е правел на клошар. Разследващите допускат, че е имал и съучастник.
Убийството става само на метри от автокъщата, която жертвата притежава, но за да се стигне до това място, трябва да се направи обратен завой на следващото кръгово на Околовръстното шосе.
Най-вероятно са следили жертвата кога напуска автокъщата, която е негова собственост, за да тръгне към центъра на София и тогава вече са започнали да внимават дали ще спре на светофара, за да го застрелят там.
Иззети са абсолютно всички записи на охранителни камери в района. Разпитани са над 25 свидетели.
"Първата кола, която е тук, които са подали сигнала. Има и коли зад него, има и свидетели, които и в момента се уточняват. Снемат се данни на свители, които следва да бъдат разпитани, да разкажат какво са видели от под моста ли е излязъл човек, по тротоара ли се е движил", разкри Илиана Кирилова, градски прокурор на София.
"В информационната система на МВР има данни за наличие на криминалистически регистрации. Има и друга информация за него, но пак ви казвам, просто не можем да ви споделяме информация, която би попречила на разследването", обясни Георги Хаджиев, директор на СДВР.
Криминалните регистрации на Дракополов са над 20, голяма част са отпреди 2004 година. По международно оперативно полицейско сътрудничество има информация за него, че е замесен в наркотрафика през територията на България. При това на високо рисковия наркотик кокаин.
Вероятно залавянето на няколко големи пратки с кокаин от разледващите в България, т.е. загубата на големи количества от дрогата могат да бъдат един от мотивите за разчистването на сметки.
Другата версия, която разследващите имат, е, че е заради конкуренция на вторичния пазар на автомобили, тъй като неговият официален бизнес е търговия с употребявани автомобили тип нов внос. През последните две години стагнанцията на този пазар е изключително голяма.