Американски авиокомпании искат отсрочка на въвеждането на 5G край летищата
Секция: СВЯТ
02 Януари 2022 08:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Американски авиокомпании искат отсрочка на въвеждането на 5G край летищата

/КРОСС/ Американски авиокомпании са поискали от Федералната комисия по комуникациите (ФКК) да отсрочи планираното въвеждане на нови 5G комуникационни мрежи в близост до десетки големи летища, като заявяват, че това би могло да причини смущения в електрониката, на която разчитат пилотите, съобщи Асошиейтед прес.

„Авиокомпании за Америка" (Airlines for America - A4A), браншова организация, която обединява големи американски пътнически и карго авиопревозвачи, казва в спешна жалба, че ФКК не е успяла адекватно да вземе предвид вредата, която 5G услугите могат да причинят на въздушните съобщения.

Групата иска още време, през което ФКК и Федералната авиационна администрация (ФАА), която регулира дейността на авиокомпаниите, да разрешат проблемите около авиационната безопасност, свързани с един вид 5G услуги, наречени C-Band.

„Самолетите няма да могат да разчитат на радиовисотомерите за различни полетни процедури и така няма да могат да кацат на определени летища", се казва в жалбата, подадена в четвъртък. Радиовисотомерите дават данни за височината на самолетите над терена.

Според A4A 11-те авиокомпании, които членуват в нея, ще бъдат принудени да пренасочат или отменят „хиляди" полети, което ще им причини загуби от над 1 млрд. долара.

Групата казва, че новите комуникационни мрежи ще засегнат трите основни летища в района на Ню Йорк - „Ла Гуардия", „Кенеди", и „Нюарк", Ню Джърси, както и „О'Хеър" в Чикаго, „Логън" в Бостън, „Далас - Форт Уърт", международните летища в Лос Анджелис и Сан Франциско.

A4A заплашва да се обърне към съда през следващата седмица, ако ФАА не отговори на искането за отсрочка.

В началото на декември ФАА заяви, че ще ограничи употребата на автоматизирани системи за кацане от пилотите на определени летища след въвеждането на 5G безжични мрежи, защото те биха могли да си взаимодействат с радиовисотомерите. ФАА отказа коментар на жалбата на A4A.

Председателят на комисията по транспорта в Камарата на представителите на американския Конгрес Питър ДиФазио застана на страната на авиокомпаниите и каза в петък, че авиационната и телекомуникационната индустрия трябва да работят заедно, „за да намерят безопасен начин за въвеждане на 5G технологиите. Ние не можем да си позволим да експериментираме с авиационната безопасност".

Телекомуникационните компании „AT&T" и Verizon Communications по-рано се съгласиха на едномесечно отлагане на въвеждането на 5 Джи технологията, която предоставя по-висока скорост на мобилните устройства.