/КРОСС/ Пътища, магистрали, регионално развитие – все важни неща, които всички ни касаят. И затова в студиото на „Денят започва“ ще говорим в следващите минути с Гроздан Караджов – вицепремиер и министър по регионалното развитие и благоустройството.
- Няма да ви изненада, господин Караджов, ако ви кажа, че наистина много зрителски въпроси с конкретни данни пристигат при нас, на вашия екип също ще ги предоставим, за да може извън ефира, ако може да отговорите на тях. Започваме с важната тема за магистрала „Хемус“ ви предлагам, защото покрай тази магистрала и то не от вчера, някак си стана нарицателно нещо лошо, незаконно, извън рамките на нормалното строителство. Защо така се случи?
Това е наследството. Т.е. аз нямам представа мотивите, поради които е направен по този начин договора за АМ „Хемус“, но най-просто обяснено е, че Агенцията за пътна инфраструктура е възложена строителство на магистрали на собственото дружество на МРРБ, което се казва „Автомагистрали“ ЕАД да направи магистрала на 10 отсечки, като самото пък дружество „Автомагистрали“ ЕАД е възложило на 9 подизпълнителя за 9 от тези отсечки да достави материали, да наеме техника, включително и да се достави растителност, трева и т.н. Т.е. поръчана е магистрала, някъде се е скъсала веригата и сме осъмнали, т.е. аз намирам на бюрото си един казус, който дори служебното правителство не е успяло да реши, макар да се е опитвало, в който на финала сме си поръчали материали, чакъл, баластра, асфалт, битум, каквото там се сетите по номенклатурата, включително храсти, дървета и треви, но магистрала не е поръчвана.
-Всичко до момента, което се строи, ли е незаконно? Цялото ли трасе, за което говорите, ли е незаконно?
Не. По част от трасето никога не е започвала работа. Единствено в участъци 4 и 5 има фактически извършени строително-монтажни работи, а там дори няма проект, т.е. проектът стана преди 2 дни за тези два участъка. Очевидно е, че каквото й да е направено, е направено без разрешение за строеж.
-И тогава?
И това е практически незаконно, но със силата си на министър възпирам контролния орган да отиде и да го установи това нещо, защото ще затворя вратите на Министерството, т.е. това е национален обект, аз не мога да действам бързо и безотговорно, налага се да съм много внимателен.
-Т.е. ще се узакони нещо незаконно.
В случая, ако искаме да разплетем целия този казус докрай, т.е. 9-те отсечки да се направят без нормативно решение на Народното събрание или закон, както казах пред комисията, няма да се справим. Няма как да накараме работещите в „Автомагистрали“ ЕАД, т.е. Управителния съвет, нито мен като министър, нито АПИ като отговорна агенция, да продължи да подписва документи, които меко казано са по магичен начин доставките на материали – чакъл, баластра и т.н., и наемът на строителна техника се превръща и се прераждат в извършени участъци от автомагистралата. Това не е по закон, не е легално и трябва да бъде по някакъв начин изговорено ясно и точно да бъде поднесено на Народното събрание /НС/ и то със силата, която му е дадена от суверена, от българския народ, да отсъди и да реши. Защото, ако искаме в рамките на тези съществуващи отношения и договори да продължи изграждането на АМ „Хемус“, то НС ще трябва да се произнесе и да окаже начина, по който да продължим, да ги направим договори за истински СМР-та, това е целта.
-Узаконяването на нещо незаконно е едната страна на нещата. Но тук се заговори и за ин хаус процедурите, отново посочени като нещо лошо. И това означава, че оттук нататък такава практика няма да има, така ли?
Това е един от приоритетите, по който обявих вчера пред вас и вашата камера беше там с вашия колега. ЗОП ще се спазва стриктно. И финансова дисциплина ще има такава, каквато е трябвало да има винаги. Това изключва, като казвам ЗОП, ин хаус процедурите са извън приложното поле на ЗОП, няма да се практикуват тези форми на договаряне. Те нямат място в пътищата.
-Но досега те са съществували.
Цялата отсечка Ботевград-Видин с изключение на един негов сектор и цялата 240-км отсечка на „Хемус“, която е договорирана без една единствена отсечка, са договорирани по ин хаус. И да ви кажа кои не вървят и къде не върви работата – там, където е ин хаус. Където са отсечките по ЗОП изпълнени, имаме краен срок, той ще бъде изпълнен, даже мисля, че на 10 участък на „Хемус“ и по-рано ще бъде готова.
-Но ощетен ли е държавният интерес, при дадените авансови плащания, има ли някаква гаранция, че сега тези договори ще бъдат изпълнени или ако не бъдат изпълнени, парите ще бъдат върнати?
Не, няма гаранции и това е проблемът. Ако имаше…
-Няма застраховки?
Има застраховки, които са част от сумите или са за една година, разнообразни са случаите, има даже и договори без застраховки, т.е. има договори с изтичащи гаранции, т.е. нямаме гаранции навсякъде, на места са дадени застраховки като това са или за една десета от сумата, или с изтичащ срок. Никак не е защитен държавният интерес.
-Имате ли притеснения, че наистина няма да се изпълнят поетите ангажименти?
Аз мисля, че от 8 месеца цялата държава има притеснения, аз откакто съм седнал на този стол, буквално всеки ден по няколко часа работя върху разплитането на този казус. И той е наистина зверски труден за разплитане. 8 месеца служебното правителство не е успяло да го разплете нито на йота.
-Още повече, че по време на служебното правителство се появиха едни протести на строителни фирми, включително и тези, които работят по магистралата? Има ли още задължения?
Разбирам ги. Вероятно работниците имат основания към работодателите си, но от страна на министерството по тази отсечка, която се строи на тези 9 участъка от АМ „Хемус“ са преведени 1,3 милиарда лева в аванс, като ще припомня, че мотивът за това превеждане е да се купят материалите на по-ниски цени, за да не ги вдигне пазарът. А вече започваме да получаваме писма от получилите тези пари в АПИ ми съобщиха, не знам колко са тези писма, че те няма да могат да продължат да работят на тези цени по-нататък. Т.е. ще искат индексация.
-Доста странно звучи наистина.
И на мен ми е не просто странно, даже смятам, че е малко извън нормите на добрия тон.
-Само, за да изчистим този въпрос, има ли в момента държавата някакви задължения към строителни фирми?
Не, доколкото знам нямаме задължения, в смисъл имаме текущи задължения по примерно актувани обекти, там където имаме сертификат е получен сертификат, че работата е свършена, имаме да заплащаме. Но там има срок 30-60 дни, в който трябва да се изплатят. Няма просрочие. Ако имате предвид така наречените договори за текущ ремонт, поддръжка, там срокът е удължен до 30 юни, има сериозна сума пари, която се претендира от фирмите, които и в момента поддържат пътищата на България и аз съм много доволен от поддръжката. Искам да кажа, че и в момента виждате и падналите снегове, макар да не бяха много тежки, дано да е все така, зимата продължава, ще видим, т.е. до момента откакто аз съм на тази позиция, нямам забележки по начина, по който поддържат, нямам сериозни забележки, да кажа.
-Магистрала „Хемус“ е тема, по която няма да можем да изчерпим само в този ефир очевидно.
Не, аз мисля че тепърва тя ще бъде гледана сериозно в НС. Нямаме друг изход освен да влезем в НС и всички заедно да се опитаме да оправим този капан, в който е вкарана държавата.
-За да минем и към другите важни теми, няма как да не ви попитам и за другата магистрала, която също беше във фокуса на внимание, особено след като стана тежката катастрофа с автобус на магистрала „Струма“. Там също се направи един спешен ремонт, срещу който ремонт също има много критики за временната маркировка, за поставените знаци и мантинела, всичко наред ли е там, според вас?
Сега вече е наред. Смятам, че когато на 13-ти, всъщност това е проблем, който заварих да се вихри още от първия ден, когато застъпих и много бързо видях рационалното в критиките на колегите от независимия Европейски център по пътна безопасност и разпоредих АПИ в спешен порядък да оправи. И АПИ го оправи. В момента съоръжението, което е поставено там е добро съоръжение, независимо, че пак може да има критики. Аз съм се запознал с неговата спецификация, то наистина е модерен буфер, който може да издържи пълен камион с товар, 38 т. Това си е добро съоръжение. Да, лепенките по него, на колко метра са знаците, това не беше много добре направено от страна на АПИ, това също беше коригирано и сега отсечката е безопасна в този участък, но не е довършена, защото за да не спираме движението по празниците от другата страна мантинелата също е развалена, т.е. ще затворим за няколко дни платното в другата посока и ще оправим мантинелата и в него.
-Магистралите са много важна тема, но хората повече даже и сега поглеждам към нашата „Фейсбук“ страница, виждам че се вълнуват за пътищата от второкласната, третокласната пътна мрежа. Те също са в недобро състояние за съжаление. Сега веднага към един сигнал – Шумен-Ловеч „нощ е просто кошмар, не виждаме нито маркировка, нито знаци, нито мантинела, просто в един момент имах чувството, че съм изгубена“. Маркировка и поддръжка на тези пътища.
Абсолютно. Това дори да кажете, че не е от Шумен, ако кажете, че е от Добрич, същото ще бъде. Ако кажете, че е тук край София, пак е така. Ако влезете от Сърбия в България, влизате от една магистрала, която свети, знаците се виждат, големи са, светлоотразителни са, маркировката те води буквално, не е нужно да се напрягаш, знаеш къде се намираш и влизаш в България, прощавайте – като „тъмна Индия“, нито има път, нито има платно, нито има дори указателни табели, които да те насочат като хората. Аз казах, няма да се правя тук на екшън герой, да правя изненадващи проверки, но първия възможен ден, в който мога да отида, ще направим с ръководството на АПИ една цялостна проверка на отсечката към Калотина, така че обходните пътища, знаците и въобще цялата обходна инфраструктура, докато се завърши този участък, да бъде достатъчно безопасна, за да не губим животи от това, че някой не си е свършил работата.
-Министър Караджов, тя темата е много по-голяма. Маркировка няма.
Тя е по-голяма и ще ми позволите едно изречение в тази връзка. Вчера аз обявих четиригодишна програма за основно обновяване, т.е. за цялостен основен ремонт на основния гръбнак на републиканската пътна мрежа. Това включва класове от 1 до 3 на пътищата, като започваме с най-разрушените. Имаме и за тези 15-20 дни, в които съм министър, възложих и тя беше готова, вчера я показах, имаме четиригодишна програма, структурирана в четири отделни папки. Първата, за която има както проектна, така и организационна възможност да се започне веднага е с около 2900 км за основен ремонт и за така нареченият превантивен ремонт, не навсякъде се налага част от основите да се харчат пари, но пътищата трябва да заприличат на това, за което току-що и вашата зрителка е написала, пътища с добро качество на самата пътна настилка, с много добро сцепление, за което, ако трябва ще се поръчат нови лаборатории, мобилни, които да могат да го контролират и само след тяхното сертифициране да се приема съответния участък, да се разплаща на съответния изпълнител. Оттам маркировка хоризонтална, която се вижда, която е ясна и дори в мъгла може да те води сигурно да се прибереш жив и здрав. Вертикална маркировка, т.е. знаци и други инженерни съоръжения, мантинелите основно, пазят човешкия живот, да бъдат в изрядно състояние, така както, хайде, да не се оприличаваме на Западна Европа, Белгия, Холандия и т.н., но поне като в Централна Европа.
-Но досега АПИ винаги казваше нямаме бюджет за това нещо, няма достатъчно средства, приоритизираме кое е по-важно.
Сега имаме бюджет. Искам да видя от една страна АПИ със своята организационна мощ какво ще направи и тук моята ръка ще бъде много корава.
-По-спокоен ли сте сега с новото управление на АПИ, с новия директор, мислите ли че ще се справи с всички тези задачи?
То, ако само директорите вършеха работата, да освободим останалите. Не, важен е екипът как ще заработи сега. Аз имам информация, че вътре в АПИ има много млади, много кадърни хора. Другата седмица съм поръчал и ще има едно широко съвещание на АПИ с мен, т.е. в голямата зала ще се събере не просто ръководството да си хортуваме колко пари за обществени поръчки ще похарчим и каква част къде ще отиде, а точно, ясно по какъв стандарт ще бъдат изпълнени всички български пътища като основен ремонт.
-А бюджетите оттук нататък как ще се правят? Бюджетен натиск, включително министър Комитова беше казала за това, че досега практиката е била по средата на годината бюджетът да е изчерпан, да се плаща после авансово и накрая на годината с министерски постановления да се получават парите.
Сега не е така. Сега цялата сума ще се заложи, това става въпрос за този текущ ремонт и поддържка на пътищата, за който говорим, досега винаги в началото на годината са гласувани някакви 300 милиона, при условие, че се знае, че са около 1,5 милиарда. И накрая на годината се изсипват, пишат се сертификати какво е изпълнено, какво не е изпълнено. Аз не искам да правя квалификации обаче, нито съм бил свидетел на тези времена, нито имам някакви доказателства. Но сега всичко това предварително ще бъде включено в бюджета.
-Колко ще бъде бюджетът на АПИ? И изобщо на министерството? Какво ще искате?
След около 2 седмици ще дойда да ви го кажа. Има строга бюджетна процедура, поели сме ангажимент да не разговаряме с цифри за бюджети, защото първо ще ги получим от финансите като тяхна разработка, после ние ще работим заедно с финансите какви са нашите контра предложения. Да, ще има достатъчно средства, за да изпълнят тази амбициозна програма. И ако българските пътни строители са наистина корави и могат да я поемат, ще стане. Ако АПИ има организационната сила и професионализъм да я изпълни, ще стане. А парите ги има.
-Но когато говорим за АПИ и за бюджета на АПИ много се възлагаше като надежди и на ТОЛ системата. Оказа се, че едни, пак по статистика на служебното правителство, 70 милиона лева са изгубени от необработени нарушения в ТОЛ системата. Да не говорим, че все още хората нямат усещането, че колкото пътуват и рушат, толкова плащат.
Точно така е. Има два сериозни проблема, и с двата съм се захванал да ги решавам. Единият, мисля че са станали вече 100 милиона лева от нарушения, възложил съм на АПИ в най-кратък възможен срок, защото там си има процедури по събирането на такива, те се казват, претоварки. Т.е. камерите на АПИ могат много точно да определят с колко тона е претоварен даден камион, има така наречените контролни точки. И сме засекли много такива нарушения, особено в периода на лятото, когато зърното се движи към пристанищата.
-Какъв е проблемът да не се обработени? Това са много пари, които могат да влязат в бюджета. Има камери, няма достатъчно екипи ли?
Тези няколко седмици не съм успял да изследвам причината, а съм успял единствено да създам организация да бъдат събрани, буквално в най-кратък срок следващия месец. Извън тях, втората несправедливост, е че всички ние си плащаме с винетките за това да ползваме първокласни и второкласни магистрали, третокласни пътища, а товарните не плащат за второкласна и третокласна пътна мрежа, т.е. голяма част от товарите, голяма част от тези претоварки съсипаха и продължават да съсипват второкласната и третокласната мрежа, това съм абсолютно твърдо решил и ще бъде включена второкласната пътна мрежа към така наречената обхват на ТОЛ. Оттам ще се вдигнат и приходите за тази година. Ако ме попитате от кога, сигурен съм, ще ви кажа, че искам първо да се срещна с браншовите организации, да го изговоря с тях ясно и точно, да чуя те имат ли възражения, така се прави, така е цивилизовано да се прави. И, ако мисля че мога спокойно да кажа, че от първия ден на второ тримесечие, този нов обхват, ще бъде включен.
-Защото хората са с впечатление, сам казахте, винетки всички си плащат, ето поглеждам пак към нашата „Фейсбук“ страница - „кога ТОЛ системата ще започне да събира средства от превозвачите“ са много от въпросите?
Точно така, това казвам и аз. Вероятно от 1 април, това не е първоаприлска лъжа, просто искам малко време да поговоря с браншовите организации и това нещо да стане с мир, спокойно и без протести. В момента за хората, за да го разберат, от техните, от нашите винетки се събират два пъти повече пари отколкото от всички товарни превози, минаващи транзитни или наши собствени тук в страната. Е, това не е нормално. Износването от един автомобил е нищожно, износването на пътищата от 20, 30, до 36-37 тонен товар е друго.
-Така е, от факта, който направихте сравнението сами можем да разберем, че е така. Нещо много друго важно, министър Караджов. Вчера тук беше председателят на КЕВР Иван Иванов, който каза, че ще напише писмо, с което да ви попита как смятате и какво смятате да направите, след като КЕВР не успя да гласува бизнес-плановете на ВиК дружествата заради въведения мораториум от НС. Те не само, че не могат да изпълнят заложените си приоритети за увеличаване на заплати и прочие, а дори и заради цената на тока не могат дори някъде да направят и текущи ремонти и планови такива?
Абсолютно вярно е. Аз даже съм благодарен на Иван Иванов, че той повдига темата, най-вероятно благодаря му за писмото, най-вероятно аз ще отида на крака при него и ще си поговорим по този въпрос. Но дайте сега възможност да кажа за 2021 г., защото този проблем с ВиК, той не касае само бъдещите им планове. Т.е. те от юли месец миналата година до декември са плащали 3,4 до 5 пъти по-висока сметка за ток на месец. И са си ги плащали. Нито едно не е с прекъснат електричество. Този проблем ще ги вкара, т.е., ако към днешна дата техните счетоводни баланси не са готови, но ако трябваше днес да са подписани, те ще са масово на загуба. Три или четири дружества от ВиК-та щяха да бъдат на плюс. Този въпрос беше един от въпросите, които трябваше да реагирам като пожарна команда още с идването, защото имаше не повече от 10 дни. Благодаря на колегата Асен Василев, който намери време, седнахме, размислихме и намерихме решение на този въпрос. Дружествата от ВиК сектора ще получат компенсация за тази разлика в цената, за която те нямат абсолютно никаква вина, и поради факта, че водата не е просто една стока и това не е просто един бизнес, това е човешко право, това е човешко благо и ние не можем да не компенсираме на 100% този бизнес, това е питейната вода.
-Какво значи компенсиране на 100%, какви средства ще…?
Така както другият бизнес получава компенсации за ток, така ВиК дружествата ще получат 100% компенсация, парите са около 70 милиона на всички ВиК дружества. Сумата не е голяма на фона на този дизафтър, който ни сполетя с тока. До края на м. януари ще бъде оправено това нещо.
-Но моратириумът е до края на март. Няма ли да се натрупат още такива?
Сега, това вече, дотук бяхме за 2021 г. За 2022 г. прав е Иван Иванов, че никакъв бизнес план на никакви ВиК не може да се направи, защото те имат сравнително евтина цена на водата и тя е една константа. Токът тук някъде горе по тавана на вашето студио се движи – 4, 5, 6 пъти по-голям. Какъв бизнес план да им направим тези дружества? На колко да им фиксирам тока, че не мога да се сетя? Т.е. задачата е последващият един месец и другата седмица ще има такава среща между министъра на финансите, мен и министъра на енергетиката, на която ще поработим и политически, но и експертно с наши експерти ще бъдем за това как и къде можем да поставим тези дружества да работят на регулирани цени, т.е. те да пазаруват от регулирания пазар. Защо? Защото става дума за човешко право, това е водата, това е питейната вода. Точка.
-Но оттук нататък или пак за някакъв период от време?
Оттук нататък ин форевър, както се казва. Поне за следващите 5 г. Защото бизнес плановете са за 5 г. Иначе, ако могат завинаги да си останат и Брюксел е окей с това решение, аз съм твърдо за.
-И следващия въпрос, свързан с ремонтите. Немалко тук сме го коментирали, минава ВиК, разравя улицата, оправя нещата, след това както се казва и потоп – кой кога ще оправи тротоарът или улицата, никой не знае.
Това е и моята констатация. И съм щастлив да обявя, че в общо съгласие с министъра на финансите стартираме нов Фонд за регионално развитие, условно се казва така, може би наименованието не е толкова важно, с който Фонд за регионално развитие ще могат общините да представят своите цялостни проекти за такива ремонти и за благоустройство, в края на краищата, нали това Министерство е на регионалното развитие и за благоустройството. Кандидатствайки с тези свои проекти, ще можем да координираме финансиранията, така че и ВиК, и пътна настилка, и тротоари, и парапети на мостове, и каквото се сетите там, и други парадокси. Има парадокс, където мисля че Кричим беше републиканският път стига до табелката на града и оттам 2-3 км е разкопки, после вече вътре в града кметът си го е оправил. И тези 3 км увиснали в средата на нищото, все едно няма държава. Ето ви инструментът – 1 милиард лева за такива проекти, за да могат на регионален принцип, но реално за общините да си решават цялостно проблемите, а не на парче и за закърпване.
- От Държавния бюджет или очаквате някакви средства и от Плана…
Не. От Държавния бюджет. Това са данъците на хората, се връщат обратно към хората, подадени от техните кметове.
- А от Плана очаквате ли някакви средства? Има ли там заложени, забравихме малко да говорим за този План за устойчивост и развитие, за европейските средства?
Планът за възстановяване и развитие, ние имаме проекти, които са подадени там и всички те са одобрени. Там също има някакви пари за това нещо. Но там не можете така свободно да кандидатствате и на конкурентен принцип да получавате. Като казвам на конкурентен принцип, още един приоритет. Първо, ще се разглеждат и приоритетно ще се финансират проектите на общините, които са с по-забавено развитие. Вие знаете, тези три региона – Родопите, Странджа-Сакар и Северозападна България. Няма да се гледат първо Варна, Пловдив. Ще гледаме първо малките проекти, т.е. на тези ощетени региони, за да пуснем малко, за да повдигнем малко тяхното развитие, а чак тогова, парите са достатъчно, аз смятам че…
- Един министър да каже, че парите са достатъчно. Никога не са достатъчно, но добре звучи.
Нека да видим какво ще кажат кметовете. Аз мисля, че в момента много кметове в България слушат много внимателно и вече вадят проектите от чантите си и се готвят да ги подават. Ние другата седмица ще излъчим съвместно писмо – финансите и регионалното развитие, аз и министър Василев, за да поискаме от тях техните предложения. После ще дадем критерии, управляващ орган и т.н. Т.е. научавате всичко, докато се случва, така да се каже.
- Това е много добре. Завършваме, министър Караджов, завършваме този разговор, но не и с всички теми, обещахте ни отново, че ще дойдете.
Казахте, че ще ме питате за Шипка и аз ще си го задам сам въпроса. Вчера имах един такъв малко момент, който ме смути, когато казах аз искам да обявя пред вас журналистите, че за мой голям сюрприз Шипка е само с по едно платно в посока. Т.е. тунелът ще бъде един обикновен път, където ако закъса една кола или един ТИР, ще трябва да го затваряме, да правим тапи. Попитаха ме вашите колеги, аз се смутих и не можах да отговоря, може би още не съм свикнал с новата си позиция, но както се казва като преспах и се събрах тази сутрин, смятам да канселирам този проект и да възложа ново проектиране с двулентов път, така както е целият път от Русе до Търново, със същия габарит да мине през планината и със същия габарит да мине на юг. Така че това е решението ми и днес ще започна процедурата за канселиране на този проект и ще възложа ново проектиране. Започва от начало, уви няма нито един национално важен проект, който да е на ниво проект. Нищо не може да започне да бъде строено от утре.
- Моля ви с едно изречение, тук зрител ни припомня пък нещо, което каза вашият колега Борислав Сандов, имало положителен ОВОС за изкарване на АМ „Струма“ от Кресненското дефиле. И проектът ще бъде блокиран, ако не бъде изкаран, вчера го е казал това.
Видях, много мои колеги се изказват за тунели и мостове. И бих ги помолил, ако може да не го правят, защото не е така, както го е казал колегата ми Сандов. Ще има промени и там, но е по-дълго за разказване, а виждам, че нямаме време.
-Не сте го коментирали с него този въпрос.
Очевидно не съм, щом ви казвам, че не е така, както казва.
-Не е така, но как е тогава, на кратко можете ли да ни кажете? Няма да бъде изкаран проектът от Кресненското дефиле?
Накратко моето мнение, което трябва да обсъдя с експертите е, че трябва да си бъде изкарано, че няма да мине по това трасе, за което той говори. Също така имаме и други проблеми, свързани с МОСВ, да – ние искаме да се съобразим с всичко, което те предлагат, но също така трябва да е ясно, че ако се съобразим с всичко това, което те предлагат, ще трябва около 2-3 години да строим съоръжения около съществуващия път в момента, за да осигурим преминаването на различни животни под пътя и за да не им нарушим обитанието. Защото докато строим трасето някъде, къде ще минава този трафик? Пак ще си върви през дефилето, това са няколко години. Един вид аз трябва 2 или 3 г. да строя само помощни тунелчета, за да минават. Нямам нищо против, аз обичам природата и животните, но смокове, катерички, костенурки, такива неща 2 г. трябва да им строя проходи. Разберете ме и мен. Вие искате да има път, а аз трябва да строя тунелчета.
-Очевидно, че и вие трябва да си говорите с министър Сандов, така че.
Естествено. Аз предлагам да не ги разказваме първо през медиите тези неща.
-Той го е казал вчера през медиите.
Е, използвам и аз възможността през медиите да му кажа, ако може за мостове, тунели, пътища и това да остави тази чест на мен аз да отговарям по тези въпроси.
-Кога ще имате приемна за зрители, защото много въпроси останаха неизяснени?
Тази събота имам 6 часа приемна. Всяка събота имам 6 часа приемна. Всяка събота, само миналата нямаше, защото съвпадна с празника.
-Благодаря ви още веднъж за този разговор. Ще се радвам отново да се виждаме тук, за да изясняваме нещата.