Mustang Mach-E: Светкавична усмивка (Видео)
Секция: Автомобили
07 Януари 2022 15:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Mustang Mach-E: Светкавична усмивка (Видео)

/КРОСС/ С представянето на иконата Mustang през 1964 година, Ford дава на света едно вълнуващо ново чувство за свобода, което в комбинация с впечатляващата стилистика и динамика на автомобила го превръщат в пазарен хит, продължаващ и в момента.

С представянето на изцяло новия като концепция Mustang Mach-E, компанията разширява емблематичното семейство, като дава възможност на потребителите да придобият един изключително иновативен 100% електрически модел, който носи в себе си духа на оригинала, но пречупен през призмата на всички актуални тенденции в бизнеса.

В последния ден на старата и през първите дни на 2022 година имах възможност да се запозная отблизо с един от представителите на пилотната First Edition серия на Mustang Mach-E, който беше представен в България официално през 2021 година, като част от честванията по случай 30 години бизнес дейност на официалния вносител на Ford в страната- Мото Пфое.

Без каквото и да е съмнение, Mustang Mach-E е най-впечатляващата и високотехнологична кола, която Ford някога е представял не само в Европа, но и в цялата си история. Автомобилът има абсолютно безпардонно присъствие на пътя, привличайки погледите като с магнит и оставяйки широки усмивки по лицата на наблюдаващите го.

Основната причина за това естествено е екстериорният дизайн на електромобила, който е интересна и изключително балансирана комбинация между характерни за актуалното поколение на "стандартния" Mustang стилистични решения по "муцуната" и преден капак, и емблематичното оформление на задните светлини. Останалите дизайн решения са подчинени на актуалните SUV тенденции, които обаче дизайн екипът на Ford е успял да развие и под формата на Coupe-изпълнение на задната част на конструкцията.

video: https://www.youtube.com/watch?v=WqAOhE1nX3w

Освен с характерното си дизайн изпълнение на купето, Mustang Mach-E привлича погледите и със самите си габарити. Дължината на SUV модела е 4713 мм, ширината е 2097 мм, а височината е 1625. С респектиращо междуосие от около 3 метра, електромобилът е изненадващо маневрен в градски условия и успокояващо балансиран и внасящ увереност на високоскоростни и магистрални пътища.

Във версията си Extended Range (ER) с батерия с използваем капацитет от 88 kWh (98.7 kWh интегрирани) и All-Wheel Drive (AWD), Mustang Mach-E тежи почти 2.2 тона (2182 кг).

На фона на тези си внущителни показатели и габарити, Mustang Mach-E обаче демонстрира отлична енергийна ефективност. В неблагоприятни пътни условия (дъжд и температури от около 6 до 9 градуса) и комбиниран експлоатационен режим, бордовата система на електромобила отчита консумация от между 21 до 23 kWh на 100 километра.

При две контролни замервания в оптимално благоприятни откъм денивелация на пътя условия (кратко спускане от Кремиковски манастир, през Бухово, магистрала Хемус и влизане в София) и в продължение на 30 минути, системата отчете последователно консумация от 8 kWh на 100 километра на 12-ти изминат километър и 16 kWh на 100 километра след изминати още 15 километра с четири човека на борда.

В горния сценарий- средна скорост на движение 55-56 км/ч, аеродинамиката не оказва почти никакво влияние, но при движение по магистрала тя със сигурност е изключително важен фактор. Поради тази причина купето на Mustang Mach-E е допълнително оптимизирано с обтекаеми повърхности, активни елементи и дори криещи се под задния ръб на предния капак чистачки. Класическите външни дръжки на вратите пък са заменени с отключващи бутони, а отварянето на вратите от интериора става с помощта на интересни като изпълнение вертикални лостчета.

Внушителните габарити на Mustang Mach-E и неговата електрическа задвижваща система са отлични предпоставки за реализирането на един не по-малко впечатляващ интериор. Вътрешният простор е отличен, като на свободно пространство могат да разчитат не само водачът и пътникът отпред, но и до трима на задния ред. Допълнително измерение за свобода внася и масивният панорамен стъклен таван, който заема почти цялата повърхност на тавана.

Използваните във версията First Edition на Mustang Mach-E материали и цветово създават приятна обстановка, която е комбинация между класика (черна кожена тапицерия с контрастен червен шев) и модерни решения (елегантна текстилна тапицерия по предното табло и панелите на вратите).

Говорейки за интериора, няма как да не споменем двата интегрирани екрана. Първият, минималистичен като изпълнение, е позициониран зад волана и на него се подава основната и най-важна за моментното движение информация.

Истинската черешка обаче е вторият екран, който е 15.5-инчов Full HD, и който дава достъп до изненадващо реактивен инфо-контролен интерфейс. Тук функционалностите са впечатляващи, като варират от степен и цвят на подсветката на индиректното осветление в зависимост от избраният режим на работа, през работа с интегрираните външни камери и аудиосистема B&O Sound System, допълнителни подробности и напътствия за работа със задвижващата система, информация за актуалния заряд на батерията, предварителни планове за зареждане в домашна обстановка, ръчно въвеждане на персонални ограничения или надвишения на максималната скорост на движение, активиране на услугата дигитален ключ да мобилен телефон, OTA (over-the-air) обновяване на системата и добавяне на нови функционалности, и наистина много други.

От интерфейса на централния екран се активира и система One Pedal Driving, при активирането на която реално от уравнението за напълно функционално управление може да бъде отстранен спирачният педал.

Mustang Mach-E e и една от първите коли на Ford, която е оборудвана със системата Active Drive Assist, която обещава автономно управление по предварително картографирани магистрали и високоскоростни пътища, обединени в категорията Hands-Free Zones и покриващи повече от 100 000 мили пътна карта в Северна Америка. За функционирането на системата се разчита на модерни технологични (радари и сензори) и софтуерни решения (анализ в реално време), които предлагат възможност водачът да отстрани и двете си ръце от волана за известен период от време, но при условие, че той продължи да наблюдава случващото се на пътя. За последното ще следи специална камера.

Именно чрез този бордови интерфейс се контролира и темпераментът на Mustang Mach-E, като водачът има възможност да избира между три основни режима- Active (Нормален), Whisper (Еко) и Untamed (Необуздан). Дори в най-обраният си режим, електромобилът предлага завиден баланс между икономичност и динамика, който е напълно адекватен за ежедневни градски пътувания или извънградски пътешествия. Active покачва "градусите" осезаемо, но не и колкото Untamed, при който ситуацията по отношение на ускорението и динамиката придобиват доста вълнуващи измерения.

Горното изживяване обаче не е най-доброто, което може да предложи Mustang Mach-E, защото тестовата версия First Edition, макар и с два електромотора, четири задвижващи колела и мощност от 351 конски сили и 580 Нм въртящ момент, се явява "едва" средното налично ниво по отношение на наличната мощност. През юли миналата година, Ford постави началото на приемането на заявки за версията Mustang Mach-E GT, която отново е изпълнена с два електромотора и задвижване на четирите колела, но е с мощност от 487 конски сили и въртящ момент от 860 Нм. Тази конфигурация, която е надградена с адаптивно MagneRide окачване и нов Untamed Plus режим на работа, обещава възможност за ускорение от 0 до 100 км/ч за 3.7 секунди, докато тестовата се нуждае от "цели" 5.1 секунди за същото.

Макар и пилотна в същността си за Ford, инициативата Mustang Mach-E се очертава като изключително успешна, а потвърждение за това идва директно от компанията, в лицето на Джим Фарли (изпълнителен директор на Ford), който анонсира, че производството на модела ще бъде утроено през тази година. "Очакваме то да достигне над 200 000 единици годишно за Северна Америка и Европа през 2023 година", споделя Фарли.