С Renault Megane E-Tech Electric на старта
Секция: Автомобили
22 Февруари 2022 09:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
С Renault Megane E-Tech Electric на старта

/КРОСС/ Специално за auto-press.net от Юта Бернхард, Global Press, Марбея

Renault има натрупан сериозен опит с електрическите автомобили. С изцяло електрическия Megane E-Tech Electric французите сега се представят още по-убедително в компактния пазарен сегмент. Имах възможност да изпитам пригодността за ежедневна употреба и динамиката на новия френски електромобил по време на първите тестове на модела в околностите на Марбея.

На пръв поглед Megane E-Tech Electric изглежда значително по-голям. Неговите размери (Д/Ш/В) от 4,21 / 1,77 / 1,50 метра все пак го оставят в компактния сегмент. Въпреки това той е изглежда доста мускулест на асфалта. „Лицето“ му е украсено с Z-образни дневни светлини и плоски LED фарове. Новото лого на Renault, което е поставено в средата на предния капак и отразява самочувствието на марката, е поразително. Това, което веднага хваща окото, са елементите на каросерията в златен цвят под предния капак, които визуално отличават Megane E-Tech Electric от модела с вътрешно горене.

Интериорът е доминиран от устойчиви материали и е доста „домашен“, вдъхновен от модерния сега дизайн на мебели. Дръжките на вратите са стандартно прибиращи се на предните врати и са скрити в задните C-колони. Гледайки Megane E-Tech отзад, малкото задно стъкло и стоповете създават футуристичен 3D ефект. Дизайнерските елементи в златен цвят могат да бъдат намерени и отзад. Багажникът предлага 440 литра товарно пространство, което е добре, но не и пищно. Товарният праг и товарният под са доста високи, кабелът за зареждане е прибран отдолу под фалшивия под.

С „пилотската кабина“ openR, която е представена за първи път в сериен автомобил на Renault, Megane E-Tech Electric има най-голямата информационна екранна площ в своя клас, в зависимост от оборудването. Инструменталното табло във формата на хоризонтално "L" съчетава цифровия инструментален панел в пейзажен формат и мултимедийния монитор с портретен формат в обща площ на дисплея от 774 квадратни сантиметра (стандартно от Techno).

Системата, разработена в сътрудничество с Google, има за цел да осигури интерактивно изживяване при шофиране. Налице е гласовия асистент Google Assistant, който регулира множество функции на превозното средство и навигация чрез гласови команди, според производителя.

Renault пуска на пазара Megane E-Tech Electric с два варианта на двигателя, всеки от които изпраща мощността си към предните колела. В момента не се планира версия с задвижване на всички колела. По-малката батерия от 40 кВтч осигурява мощност от 96 кВт/130 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм. Най-голямата в момента версия разполага с 60 кВтч батерия, моторът е със 160 кВт/218 к.с. мощност и 300 Нм въртящ момент

Електрическият автомобил е сравнително лек - 1,6 тона и ускорява за 7,4 секунди от0 до 100 км/ч. Максималната скорост е ограничена на 160 км/ч. Всеки, който пътува с Megane E-Tech Electric, се радва на приятно изживяване в което комфортът и удоволствието от шофирането са еднакво важни. Това се допълва и от много директното управление и едва забележимия шум от вятъра.

С иновативните решения за батерия, комфорт и безопасност, удоволствието от шофирането не е за сметка на обхвата. Напротив, всичко върви ръка за ръка. Според производителя обхватът с по-голямата батерия трябва да бъде до 470 километра. Това определено е сериозна заявка в тази ценова категория. По време на първото комбинирано тестово шофиране около Марбея по магистралата, селските пътища и центъра на града, новата френска електричка се оказа изключително ефективна, като предлагаше и възможни четири нива на възстановяване.

Renault Megane E-Tech Electric започва от начална цена от 35 200 евро и може да бъде поръчан веднага. Време е вече започваме да спестяваме.