/КРОСС/ Малко над 3200 данъкоплатци и осигурители са обслужени в офиса на Националната агенция за приходите в Монтана през втория месец на годината, което е с 80% повече в сравнение със същия период на миналата година. 5 мин. е било средното време за изчакване на клиент през февруари, а 8 мин. – за неговото обслужване.
920 са посетили приходната администрация заради въпроси, свързани със здравния статус, което е с 94 на сто повече спрямо същия месец на м. г., а 860 – по повод подаване на данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори, което е с 64% повече. За 435 клиенти причината е била плащане с карта на задължения през ПОС терминал, за 285 – уточняване на задължения по справки, получени чрез електронната услуга «Справки за задължения», за 155 – нужда от издаване на документ, а за 45 – необходимост от регистрация и промени в регистрацията. 270 са посетили офиса, за да получат ПИК /персонален идентификационен код/, 80 – за да подадат заявление за подаване на документи по електронен път, също толкова – за да получат информация, а 25 – формуляри. 20 от клиентите през февруари са били в неравностойно положение.
Системата за управление на опашките е една своеобразна форма за противодействие срещу нерегламентираното извършване на услуги. Тя позволява и стриктен контрол върху работата на служителите. Системата автоматично отчита както средното време за изчакване и за обслужване, така и средното време, за което даден инспектор извършва съответната административна услуга.