/КРОСС/ София е изправена пред транспортен хаос. Това каза общинският съветник Борис Бонев на пресконференция и предложи неотложни реформи за градския транспорт на София.
Той представи цялостна концепция за реформи на сектора, включваща закриване на Центъра за градска мобилност, оптимизация на директорските позиции и дублиращите се отдели, както и серия от мерки, целящи подобряване на транспорта, привличане на нови пътници и увеличаване на приходите.
Целта е намаляване на загубите и започване на амбициозна програма за подобряване на транспорта.
Борис Бонев заяви, че София е изправена пред транспортен хаос. Когато хората нямат алтернативи, са принудени да се движат с автомобил, категоричен е съветникът.
Друг проблем, върху който той акцентира, е безконтролното паркиране в столицата.
Бонев отчете, че милиарди левове са инвестирани в метро и градски транспорт, но резултатът не е налице. „Трябваше много повече хора да използват обществения транспорт, вместо това пътниците намаляват. Това означава, че транспортната политика на София е провал“, категоричен бе Бонев.
Той е убеден, че не COVID кризата и цените на горивата не са единствената причина за проблемите в сектора.
Бонев представи пет спешни мерки за градския транспорт:
Единно транспортно предприятие да обедини Центъра за градска мобилност с трите оператора /Столичен Електротранспорт, Столичен Автотранспорт и Метрополитен АД/.
Подобряване на контрола /в градския транспорт и при паркирането/.
Нова билетна система /евтина карта за младите хора под 26 години, удобен билет за време и картите да останат най-изгодният начин на пътуване/.
Абсолютен приоритет за градския транспорт.
Подобряване на обслужването с градски транспорт.
Бонев изложи целите и очакваните резултати от петте спешни мерки:
Чрез създаването на единно транспортно предприятие се цели намаляване на разходите, премахване на дублиращите се функции и позиции, обща визия и ясна отговорност и координираност на действията за по-лесно управление. "В момента имаме много вожд, малко индианец, което води до лоши условия на труд, интриги, любимци сред съвета на директорите, а средата на работа е токсична", аргументира се Бонев.
За подобряването на контрола се предвижда създаването на единен орган за контрол по паркирането и нулева толерантност към нарушителите. Нужна е електронизация на процеса, се казва в предложението.