Богдан Теофанидис: Искам да благодаря на тези хора, които работят с каузата за „Български пощи
Секция: БЪЛГАРИЯ
08 Май 2022 08:48
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Богдан Теофанидис: Искам да благодаря на тези хора, които работят с каузата за „Български пощи

/КРОСС/ Вицепремиерът Калина Константинова като принципал заръча пълен набор от възможни проверки на държавни институции, релевантни към „Български пощи". Това каза новият изпълнителен директор на пощите Богдан Теофанидис в предаването „Говори сега" по БНТ.

От встъпването в длъжност на новото ръководство, по всевъзможни канали постъпва информация, като всяко нещо ще се провери и ще се вземат съответните мерки, увери Теофанидис.

Той изказа благодарност към служителите на пощите, които продължиха работа, въпреки проблемите. „Припознах се в мисията да реанимираме „Български пощи". Искам да благодаря на тези хора, които работят, въпреки това изключително ниско заплащане, с каузата за „Български пощи". Това не е просто един пазарен оператор, това е един безценен държавен капитал и институция", подчерта Богдан Теофанидис.

Основна цел на новото ръководство е финансовата стабилност на дружеството. „Първото плащане, което аз ще разпоредя, е да възстановим онези 30%, които дължим на служителите си. Оттам насетне при първа възможност, когато идват приходи, те ще бъдат насочени към кредиторите и служителите", каза изпълнителният директор.

Дружеството от години е недофинансирано, заяви още Богдан Теофанидис. Между 2011 и 2020 г. правителството се е разплащало за универсалната пощенска услуга с две години закъснение. Едва от началото на 2020 г. започва да работи механизъм, по който се плаща авансово на пощите. Всичко дължимо до този момент обаче е разсрочено за плащане в продължение на 5 години - до 2025 г.

Всички сили в са впрегнати в това да се установи фактологията около кибератаката срещу „Български пощи" и да се възстановят услугите за обществото, заяви изпълнителният директор. Той не се ангажира с мнение относно това кой стои зад атаката, но уточни, че се доверява на експертите ни. „Мисля, че тази хакерска атака като време е избрана да внесе максимално напрежение в обществото - точно покрай великденските добавки, при една от най-уязвимите групи, пенсионерите. Достигна до мен и че самата реакция в „Български пощи" може би не е била най-добрата, имало е някакво забавяне", каза Теофанидис.

Той обясни защо и през следващия месец пенсиите ще се изплащат на хартия. „Първият ден на ръководството не приключи, докато не се уверихме, че няма никакъв друг вариант. Не е възможен смесен вариант - или за цялата страна трябва да бъде на хартия, или за цялата страна трябва да бъде електронно".

Той призова клиентите да не се струпват сутрин и в първия ден от изплащането на пенсиите и да разпределят времето си през деня, за да не се получава излишно напрежение.

Теофанидис обясни, че Планът за възстановяване предвижда основна дигитализация на „Български пощи" - ремонт на станции, енергийна ефективност, оборудване, сървърни системи, нов софтуер.