НАП Монтана отчита траен ръст на клиентите
Секция: БЪЛГАРИЯ
07 Юни 2022 13:42
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
НАП Монтана отчита траен ръст на клиентите

/КРОСС/ Малко над 2300 данъкоплатци и осигурители са обслужени в офиса на Националната агенция за приходите в Монтана през петия месец на годината, което е с 340 повече спрямо същия период на миналата година.

За 510 причината е била плащане с карта на задължения през ПОС терминал. Това отново е услугата с най-голям ръст в сравнение със същия месец на 2021 г. – почти 3 пъти.

755 клиенти са посетили приходната администрация заради въпроси, свързани със здравния статус, а 415, за да подадат данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори. За 260 причината е била уточняване на задължения по справки, получени чрез електронната услуга «Справки за задължения», за 110 – нужда от издаване на документ, а за 85 – на ПИК /персонален идентификационен код/. 70 са посетили офиса в областния град, за да получат информация, 55 – за да подадат заявление за подаване на документи по електронен път, 35 – поради необходимост от регистрация и промени в регистрацията, а 10 – от формуляри. 7 от клиентите през май са били в неравностойно положение.

Системата за управление на опашките е една своеобразна форма за противодействие срещу нерегламентираното извършване на услуги. Тя позволява и стриктен контрол върху работата на служителите. Системата автоматично отчита както средното време за изчакване и за обслужване, така и средното време, за което даден инспектор извършва съответната административна услуга. 4 мин. е било средното време за изчакване на клиент през май, а между 7 и 8 мин. – за неговото обслужване.