Регионалният министър за катастрофата на АМ "Тракия": Няма някакъв проблем с пътния участък
Секция: БЪЛГАРИЯ
15 Август 2022 10:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Регионалният министър за катастрофата на АМ "Тракия": Няма някакъв проблем с пътния участък

/КРОСС/  Участъкът, на който е станала катастрофата с автобус на АМ „Тракия“, не е от проблемните участъци. Няма проблем, свързан с пътния участък. Това каза служебният регионален министър Иван Шишков заяви в студиото на „Денят започва“ по БНТ.

По думите му, тази част от магистралата е въведена в експлоатация през 2012 г. и от 10 години се ползва в този участък.

Той заяви, че през последните 10-15 години повече се е говорело, отколкото се работело по отношение на пътното строителство. „Станахме свидетели, че АМ „Хемус“ се строеше на практика до 3-ти лот, изключвам проблема с раздадените пари. Назад във времето нито са се планирали, нито са се строели магистрали в абсолютна цялост. Малко магистрали, които не стигат за трафика. Нямаме магистрала в посока север-юг. Ние не сме богата държава, но в никакъв случай не трябва да си позволяваме да не развиваме инфраструктурата, да се планира и по максимално бързия начин да се построи“, заяви служебният министър.

В първия си ден като министър той е възложил на служителите на АПИ да се направят конкурси за зимното почистване. „Това, за което са виновни от АПИ, е, че са направили поръчка, която е била абсолютно негодна. И проблемите, които са упоменати от КЗК, са напълно реални. Старото ръководство на АПИ е виновно за неизрядни обществени поръчки, които доведоха до това държавата наистина да изпадне в тежка юридическа ситуация. Те са мислили в посока как да направят тригодишните договори пролетта и са оставили зимното почистване. Искали са буквално да принудят държавата и НС тогава да удължат сроковете на старите договори, за да може по същите тези договори да бъде възложено и зимното почистване. Според мен, част от управляващите искаха да принудят НС да удължи сроковете, но това не се случи. Сега сме изправени пред трудна ситуация, но тя е решима“, обясни още Шишков.

Той уточни, че след 15 дни трябва да приключи процедурата по ЗОП и би трябвало да започне избор на изпълнители. Провел е две срещи - една със строителите на интерконектора, и друга - с пътните фирми, които ясно са разбрали, че тези пари, блокирани от НС, няма как в момента служебния кабинет да им ги изплати. „Аз ги призовах към отговорно и национално поведение, да участват в конкурсите за зимно почистване, да не търсят варианти за обжалване, за да блокират конкурсите, както и за участие в следващите конкурси, предвидени за трите години“, допълни регионалният служебен министър.

По повод смяната на ръководни постове в АПИ, ДНСК и управлението на тол системата Шишков заяви, че причината е несвършена работа от въпросните институции и натрупаните проблеми. „Сменихме механизма на часовника, за да тръгне часовникът. При никое от назначенията, които правим, не смятаме кой е кадър на кого важното е кой какво може да направи и да тръгне в правилната посока“, заяви той.

Интерконекторът с Гърция е почти готов и ако бъде разделен на два етапа, първият може да бъде въведен в експлоатация. Това ще се случи преди началото на отоплителния сезон. „Строителят обеща, че до 7 септември ще приключат строително-монтажните работи. ДНСК е изцяло на разположение на надзорната фирма, така че в този период, докато се довършват всички строителни дейности, да може заедно с надзора да приготвят цялата документация“, поясни Иван Шишков.