/КРОСС/ Автомобилите с електрическо задвижване с горивна клетка на водород са една от алтернативите на масовите коли с вътрешно горене. Мнозина експерти сочат водорода като гориво на бъдещето, защото при неговото разграждане в горивната клетка се освобождава електрическа енергия, а се отделят само водни изпарения и никакви вредни вещества, съобщи „Труд бг“
За първи път водородът влиза и в моторните спортове, но не в технология с горивна клетка, а с изгаряне директно в двигателя. Такъв прототип е разработен от Toyota за демонстрационно участие в световния рали шампионат.
Автомобилът е GR Yaris H2, а за негов пилот е ангажиран легендарен състезател като четирикратният шампион Юха Канкунен (Финландия). Целта е да се популяризира водородната технология и да се разкрият големите възможности пред нея.