Диана Русинова: Камерите са вариант за контрол на скоростта, но по отношение на алкохола не биха помогнали
Секция: БЪЛГАРИЯ
08 Септември 2022 11:30
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Диана Русинова: Камерите са вариант за контрол на скоростта, но по отношение на алкохола не биха помогнали

/КРОСС/ Най-вероятната причина е навлизането на автомобил, идващ от Самоков към София, в лентата за насрещно движение, където се удря челно в идващ от София автомобил. Веднага след него се удря друг автомобил, който явно не е спазвал дистанция. Това каза за Bulgaria ON AIR експертът по пътна безопасност Диана Русинова.

По думите ѝ фаталният завой не е труден и не е опасен, а на мястото има маркировка и съответните пътни знаци. Ограничението на скоростта преди завоя е 30 км/ч.

"При скорост от 90 км/ч, каквато беше на единия автомобил, съдейки по километража му, няма как да не допуснете грешка на този участък. Ако ударът беше с 50 км/ч, най-вероятно нямаше да има смъртен случай", заяви Русинова.

"Когато един водач е хванат да шофира след употреба на алкохол, той да подлежи на задължителна терапия с психиатър, психолог и да минава задължителен курс на консултации. В България ги пращаме на психотестове, които в повечето случаи са чисто формални. Преди да ги санкционираме тези хора, да се опитаме да ги превъзпитаме и да им покажем, че има правила", каза Русинова.

Пътният експерт смята, че пробойната е и в нормативна уредба на страната, и в занижения контрол в годините назад. А слабата комуникация между институциите е сред основните проблеми. По думите ѝ камерите са вариант за контрол на скоростта, но по отношение на алкохола не биха помогнали кой знае колко много.

"Тече акция и всеки ден хващаме толкова много пияни и дрогирани. Това е абсурдно и шокиращо", настоя Русинова.

Дни преди началото на новата учебна година тя призова родителите да купят на децата си светлоотразители за раниците и да говорят с тях къде е безопасно да пресичат. В програмата трябва да се включат и училищата, а опасните места да бъдат набелязани, изтъкна пътният експерт.

"Дойдоха поколения, които нямаха никакво обучение по пътна безопасност в училище. Те предизвикват тези тежки катастрофи. Това са поколенията на купените книжки. Има го и днес този проблем", коментира Русинова.