EK: Meta вероятно нарушава антитръстовите закони
Секция: ИКОНОМИКА
19 Декември 2022 16:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
EK: Meta вероятно нарушава антитръстовите закони

/КРОСС/ Европейската комисия заяви в понеделник, че е казала на компанията майка на Facebook - Meta, че вероятно нарушава антитръстовите закони на ЕС, като изкривява конкуренцията на пазарите за малки онлайн реклами и злоупотребява с господстващото си положение.

Брюксел разгледа действията на Meta около нейната онлайн услуга за класифицирани реклами Facebook Marketplace, както и нейните платформи Facebook и Instagram, и установи, че е обезпокоително, че рекламната услуга и социалните медийни платформи са свързани, без решение за отказ, предоставено на потребителите.

"Комисията се противопоставя на това, че Meta обвързва своята онлайн услуга за малки (класифицирани) реклами - Facebook Marketplace, с личната си социална мрежа Facebook. Комисията също така е загрижена, че Meta налага нелоялни условия за търговия на конкурентите на Facebook Marketplace за своя собствена изгода, а именно относно достъпа на технологичния гигант до данните на конкурентите и потенциала за използване на рекламната информация в ущърб на състезатели", посочи ЕК в изявление относно предварителната си гледна точка по въпроса.

Комисията обаче посочи, че изпращането на изложение на възраженията не предрешава резултата от разследване, добавяйки, че "ако заключи, че е имало нарушение", може да наложи глоба до 10% от годишния глобален оборот на компанията.

От Meta определиха твърденията на ЕК като "безпочвени":

"Твърденията на Европейската комисия са безпочвени", каза говорителят на Meta Тим Ламб и добави: "Ще продължим да работим с регулаторните органи, за да демонстрираме, че нашата продуктова иновация е про-потребителска и про-конкурентна".

Органът за защита на конкуренцията в ЕС започна разследване на Facebook през юни миналата година, като се фокусира върху това дали социалната мрежа нечестно използва данните на рекламодателите, за да се конкурира с тях в сектора на онлайн обявите.