/КРОСС/ Държавата, с целенасочена и прагматична политика за развитие на лозаро-винарския сектор, ще успее в обозримо бъдеще да върне българското вино на световните пазари. Това каза заместник-министърът на земеделието Тодор Джиков в Поморие, където присъства на ритуалното зарязване на лозя по повод празника на лозарите и винопроизводителите Трифон Зарезан.
Заместник-министърът припомни, че в момента се изготвя маркетингова стратегия, с хоризонт от три години, за достъп до пазари и реклама на българското вино. „Работи се по създаването на дигитална карта на България, в която ще бъдат включени обектите за винен туризъм. Това е основата, на която трябва да стъпим, за да може секторът у нас да се развива още по-успешно, а страната ни да се утвърди като предпочитана винена дестинация“, посочи Джиков. По думите му целта е да направим българското вино конкурентоспособно на международните пазари.
„Ще маркираме на кои пазари е необходимо да присъстваме, с какво трябва да се съобразим, как и по какъв начин държавата трябва да застане зад винопроизводителите. България има нужда от сериозно присъствие на американския и азиатския пазар. В Европа има много сериозни държави, които произвеждат вино, в същото време инфлацията засегна изключително много европейската покупателна способност.
„Миналото година, лятото, паднаха тежки градушки, и сега с радост виждам възстановени лозови масиви тук, благодарение и на държавата, и на упорития труд на самите земеделски производители“, отбеляза още заместник-министърът. Джиков бе категоричен, че Министерството на земеделието трябва да защитава единствено интересите на земеделските производители, и така рамо до рамо, да се решават проблемите за развитието и напредъка на аграрния отрасъл.
На присъстващите той пожела здраве, успех и берекет, като ги поздрави за съхранението на традициите в отбелязването на този ден.