/КРОСС/ В предаването „Още от деня“ по БНТ Ангел Джалев, каза че отношенията между търговците и потребителите трябва да са равнопоставени. „Проверките ни показват една обезпокоителна тенденция, извършили сме близо 700 проверки ни сме установили 583 нарушения. Още по-обезпокоителното е, че всички тези нарушения 234 броя от тях към настоящия момент са дефинирани като нелоялна търговска практика, което е обезпокоителна тенденция.“
Нелоялната практика е всяко едно действие на търговците, с които въвеждат в заблуда потребителите и те взимат неинформирано търговско решения за качествата, свойствата и цената на стоката, обясни Джалев. „Ако те знаеха истинското им качество и стойност, най-вероятно не биха взели това решение да купят тази стока. Най-честата нелоялна търговска практика е разликата на обявената цена и тази, която се таксува на касата. Това мисля, че се е случвало на всеки един гражданин. Когато той взима една стока, взима решение да я закупи, а на касата установява, че това не е същата цена“.
Би следвало да работи принципът на предлагането и търсенето, но от веригата от производител до краен потребител се случва едно необичайно завишаване на цените, заяви Джалев. „Точно поради тази причина, работейки с колегите от другите институции се опитваме да установим да има една прозрачност при сформиране на цените на стоките – трябва да има яснота“.