/КРОСС/ Porsche преработи съществено третото поколение Cayenne. Сериозни промени са направени в задвижването, шасито, дизайна и оборудването. Подобренията засягат не само динамиката, но и луксозния всекидневен комфорт на най-спортния автомобил в сегмента, съобщи "Труд бг".
Външният вид на Cayenne е още по-изразителен. Моделът получава нова предна част с по-извити калници, нов преден капак и фарове с технологично излъчване. Отзад впечатляват триизмерни задни светлини, изчистени долни повърхности и нова задна броня. Цветовата гама е обогатена, както и гамата 20, 21 и 22-инчови джанти.
Стандартното оборудване включва матрични LED фарове. Нова опционална характеристика са матричните LED фарове с висока резолюция. С два HD модула и над 32 000 пиксела за всеки фар иновативната технология разпознава другите участници в движението и блокира лъча на дългите светлини с точност до пиксел, за да не ги заслепява. Яркостта на модулите може да се регулира в над 1000 стъпки в зависимост от ситуацията.
Porsche въвежда система за качеството на въздуха. Автомобилът използва предварителни навигационни данни, за да отчита приближаващи тунели и да активира автоматично рециркулация на въздуха. Опционално сензор контролира нивото на фини прахови частици. Освен това йонизаторът премахва много микроби и замърсители във въздуха, което е особено полезно за страдащите от алергии.
Широка гама от нови и оптимизирани системи помагат на водача. Те включват активен ограничител на скоростта и асистент при отклоняване, асистент за завиване и подобрена система Porsche InnoDrive като част от адаптивния темпомат. Така новият Cayenne е още по-добър в подпомагането на водача при опасни ситуации, както и в задръствания по магистрали и главни пътища.
В Европа моделът излиза с три задвижвания. В новия Cayenne S работи подобрен 4-литров битурбо двигател V8, който заменя предишния двигател V6. С максимална мощност от 349 кW (474 к.с.) и въртящ момент от 600 Нм (с 25 kW (34 к.с.) и 50 Нм повече от предшественика) той ускорява до 100 км/ч за 4,7 секунди. Максималната скорост е 273 км/ч. Входното ниво в света на Cayenne е с оптимизиран 3-литров турбо двигател V6, който сега генерира 260 kW (353 к.с.) и 500 Нм, което е с 10 kW (13 к.с.) и 50 Нм повече отпреди.
Шестцилиндровият двигател стои и в основата на задвижването на Cayenne E-Hybrid. В съчетание с новия електрически мотор, подобрен с 30 kW до 130 kW (176 к.с.), комбинираната мощност нараства до 346 kW (470 к.с.). Високоволтовата батерия с капацитет, увеличен от 17,9 kWh на 25,9 kWh, вече позволява пробег в изцяло електрически режим до 90 км. Ново бордово зарядно устройство с мощност 11 kW съкращава времето за зареждане при подходящ източник на енергия до по-малко от два часа и половина въпреки увеличения капацитет на батерията. По време на пътуване оптимизираните е-хибридни режими на шофиране повишават ефективността на автомобила.
Дисплей и за пътника отпред
Porsche оборудва Cayenne фабрично с окачване със стоманени пружини, включително система за активно управление на окачването. Нови амортисьори с 2-клапанна технология и разделяне на фазите на отскачане и компресия позволяват оптимизирана ефективност при всички ситуации на шофиране. Забележимо са подобрени комфортът при ниски скорости, управлението при динамично завиване и поддържането при накланяне на каросерията. Изживяването зад волана може да бъде допълнително подобрено с новото адаптивно въздушно окачване с 2-камерна, 2-клапанна технология, което осигурява и още по-рязко разграничение между режимите на шофиране Normal, Sport и Sport Plus.
Интериорът е сериозно обновен, а селекторът на автоматичната трансмисия вече е на таблото. Инструменталният клъстър е с дигитален 12,6-инчов извит и свободно стоящ дизайн. Предлага се и head-up дисплей. Централният дисплей е 12,3-инчов. За първи път е наличен и 10,9-инчов дисплей от страната на пасажера. Специално фолио гарантира, че водачът не може да види този дисплей.