/КРОСС/ Младата испанска марка със спортна насоченост Cupra, която е „сестра" на Seat, представи първия си електрически SUV. Той носи името Tavascan (село в Каталуния) и му е отредена главна роля в бъдещата гама. От всички марки в концерна Volkswagen с известно закъснение Cupra лансира електрически SUV в процъфтяващия масов компактен сегмент. Там вече се настаниха „събратята" Skoda Enyaq, VW ID4 и Audi E-Tron, съобщи "Труд бг".
В спортния модел на марката Cupra новият модел Tavascan има и спортно шаси с прогресивно управление и активно регулиране на амортисьорите.
Тъй като все още е марка без история, Cupra има свободата да залага на смел и креативен дизайн. Новият модел Tavascan с дължина 4,64 м носи характера на супергерой, агресивна визия, характерен триъгълен светлинен подпис и силует, подобен на купе. При идентично междуосие от 2,77 м моделът на Cupra е по-дълъг, по-широк и по-нисък от VW ID4, а многобройните ръбове и динамични контури му придават по-спортно излъчване. Освен триъгълните фарове с триъгълни LED модули погледът се привлича и от осветеното лого на предния капак. Впечатляващите са джантите с размер до 21 инча и непрекъснатата светлинна лента в задната част, която свързва задните светлини, а в средата е червеното лого Cupra.
В авангардният интериор се откроява голям 15-инчов централен дисплей.
Интериорът е смел, модерен и с нестандартен дизайн. Сребристата централна конзола е оформена с диамантена шарка, а цялото табло е обградено с рамка в меден цвят. Върху него „плава" 15-инчов сензорен дисплей - най-големият в Cupra до момента. В сравнение с него изглежда малък 5,3-инчовият дисплей пред водача зад волана. Това се компенсира от Head-up дисплей, който показва на предното стъкло разширени данни с добавена реалност.
Възможни са два варианта на задвижване. Върховият модел ще бъде с мощност 250 киловата (340 к.с.) и двойно предаване (пробег 517 км). Ще има и вариант със задно предаване с мощност 210 киловата (286 к.с.), чийто пробег е до 549 км. Батерията с капацитет 58 или 77 киловатчаса се зарежда от 10 до 80 процента за по-малко от половин час, а за 7 минути се осигурява енергия за пробег от 100 км.