40% от новоназначените мениджъри без предишен ръководен опит се провалят в първите 8 месеца
Секция: ЛЮБОПИТНО
31 Май 2023 11:45
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
40% от новоназначените мениджъри без предишен ръководен опит се провалят в първите 8 месеца

/КРОСС/ Само 50% от бизнес лидерите в световен мащаб споделят, че се чувстват добре обучени да ръководят хора. Това показват данните от проучване на глобалния лидер в HR услугите Adecco Group, в което участие са взели 2800 служители на мениджърски позиции от всички икономически сектори.

Едновременно с това, изследване на Center of Creative Leadership, водеща организация за обучение на висши ръководители в САЩ, констатира, че 40% от новоназначените мениджъри без предишен управленски опит се провалят в първите 8 месеца на новата си позиция.

„Често бързоразрастващите се компании назначават на мениджърски позиции служители, които са много добри професионалисти в своята експертна област, но без умения за управление на хора. Крайният резултат от това е разочароващ както за самия служител, така и за подчинените му и води до пропуснати ползи и финансови загуби за самите компании. Все повече компании осъзнават това и търсят нашата експертиза за систематични обучения как тези млади хора да бъдат подготвени за първата си мениджърска роля и как успешно да реализират първите 100 дни като лидери на екипи.", коментира Мария Янева, мениджър „Бизнес развитие" за LHH България - глобалният бранд на Аdecco Group в сферата на кариерното консултиране, коучинга на работното място и решения за развитие на таланти.

Друга тенденция, валидна и в България, е промяната в подхода в развитието на служителите, тъй като предварително структурирани програми и еднократни обучения не дават нужния резултат. Служителите очакват дългосрочна визия за кариерното си развитие в организацията и изискват обучения, съобразени с техните нужди в конкретната организация в която работят, а не обучение по принцип.

Редица компании започнаха да осигурят достъп на служителите си до онлайн платформи за самообучения, включително на реномирани образователни институции, като смятат, че с това са изпълнили по най-добрия начин своя ангажимент към развитието на екипа си. За съжаление обаче, този ценен ресурс често остава неизползван, защото служителите или не разполагат с време или имат нужда от помощ на изберат правилното обучение за себе си. Допълнително, форматът „самообучение" не е привлекателен за всички, а компанията не може да проследи дали съответните умения са усвоени и се прилагат на практика.

„Изключително важно е вътрешният HR екип да прецени за дадения етап от кариерно развитие на всеки служител кое би било най-подходящото обучение, в което да инвестира компанията. А също, дали вътрешните онлайн платформи за самообучение са адаптирани и приложими към нуждите на конкретния пазар. В LHH отчитаме все по-голям интерес към обучения, които съпътстват цялостното кариерно развитие на даден служител, но са съобразени и със специфините нужди на организацията. Сред най-търсените услуги са трейнинги за изграждане на лидерски качества, умения за оперативно управление, лична устойчивост в условия на промяна, работа в мултинационални и дистанционни екипи. С нашия богат международен опит и местна експертиза може да предложим работещи решения, които да помогнат за устойчивото развитие на служителите и на техните работодатели.", добавя Мария Янева.