/КРОСС/ Накъде и как ще се разширява столичното метро, какви са трудностите, финансирането и сроковете. В "Денят започва" темата коментира директорът на столичния "Метрополитен" проф. Стоян Братоев.
В момента приоритетни са трите станции по бул. "Владимир Вазов", предстои изграждането на 6 метростанции в кв. "Слатина", обясни той. Вероятно следващият участък ще бъде разширението на метрото към Околовръстното шосе, но за него се чака финансиране. Следващата семица в СОС ще се коментира именно подготовката на изграждането му.
"Има одобрен общ устройствен план и одобрено трасе, но трябва в рамките на този план да бъде закрепено регулационно въпросното трасе. Става дума за участъка от метростанция Люлин до бул. Петър Дертлиев", каза проф. Стоян Братоев.
По предварителни прогнози тази отсечка на метрото ще обслужва почти 30 000 пътници от първите три части на "Люлин". Има предвиден и паркинг с около 1000 места, но той не е част от устройствения план на метрото, а отделна инвестиционна програма, в която участват частни компании. Проф. Братоев посочи, че няма частни имоти, които да засягат строителството на метрото там.
Още тази година ще започне строежът на междинна метростанция между спирките "Сливница" и "Обеля", където се прави жп гара. Стойността на този проект е около 43 млн. лв. Метростанцията ще бъде разпложена под пероните на жп гарата и изходите ѝ ще излизат именно на тях.
"Не само метростанция, а има връзка и с депото, има 1,2 км релсови пътища. Целта е от гарата директно да влизат в метрото пътници от всички влакове по западното направление - Божурище, Кюстендил, Костинброд и т.н."
Разширението на метрото към "Студентски град" се предвижда да минава през "Симеоновско шосе", т.е., продължението на линията ще бъде след метростанция "Витоша", посочи още проф. Братоев.