/КРОСС/ 17 авиолинии подвеждат клиентите си със заблуждаващи екологични твърдения. Те искат допълнително заплащане като срещу него обещават да "компенсират", "неутрализират" или направо да спрат емисиите на въглероден двуокис. Макар и да не е възможно към този момент, хората плащат за това твърдение.
„Всичко е въпрос на ясна комуникация. Ако човек се загледа в дребния шрифт, ще разбере, че той си плаща за компенсиране на съвест - ще даде пари, а компанията обещава, че някъде ще засади дърво, без да е ясно къде. Това е екологично „промиване", мода в целия свят", обясни Богомил Николов от „Активни потребители" в предаването „Твоят ден" по NOVA NEWS.
Според него какъвто и замърсяващ продукт да произвежда дадена кампания, в един момент започва да говори какво замърсяване ще намали, вместо да каже честно колко боклук ще произведе.
„Таксите в някои случаи са доброволни, в други са прикрити. По европейския регламент глобите могат да бъдат до 4% от оборота и тези санкции имат. Технологичните решения имат най-голям шанс. Ако има възможност да се разработи екологично гориво, защо да не се инвестира в това", запита Николов.