/КРОСС/ Китайските автомобили през последната година прийждат масово на руския пазар, заменяйки напусналите Русия западни марки автомобили. Вече обаче притежателите на китайски автомобили констатират и немалко техни технически недостатъци. Между тях са използването на тънък метал и твърде деликатно окачване, което не е създадено за неравни пътища, следва от проучването на "Откритие Авто", с резултатите от което се е запознала Лента.ру, пише в анализ на изданието.
В проучването, проведено през август, участват около 1500 руснаци, които притежават китайски автомобили. Участниците са изброили "плюсовете" и "минусите" на китайските автомобили. Сред положителните качества на китайските марки автомобили руските шофьори посочват наличието на резервни части (35 на сто) и широка гама от модели (34 на сто). "Забележките" обаче са повече. В същото време, само 20% от анкетираните смятат, че новите китайски модели коли са напълно адаптирани към руските климатични условия.Мнозинствто запитани (61%) казат, че не всички китайски модели са готови за руската зима, а 19% направо казват, че китайските автомобили не могат да я издържат.
Така излиза, че 80% от анкетираните руснаци са критично настроени към способността на автомобилите от Китай да се използват през зимата. В тази връзка те отбелязват използването на тънък метал и детайли, които не са предназначени за големи странични натоварвания и усуквания (44%), корозия на метала, който не винаги е готов за експлоатация през зимата (42%). Сред другите посочени недостатъци са китайските автомобили са твърде меко окачване, често неподходящо за пътните условия в Русия (28%), както и некачествено боядисване (24%). Независимо от посоченото, Русия стана най-големият вносител на автомобили от Китай за периода от януари до май 2023 г., съобщи Bloomberg преди около месец.
За първите пет месеца на годината в Руската федерация са внесени общо 287 хиляди нови автомобила от Китай, което се оказа повече, отколкото през цялата миналата година (около 162 хиляди автомобила). Така Русия изпревари значително следващите по брой на внесените китайските автомобили през първите пет месеца: Мексико е внесла 159 000 китайски автомобили, а Белгия - 120 000. Не случайно близо две трети (64%) от използващите китайски коли руснаци, смятат че те са "достойна замяна" на тръгналите си от Русия западни марки автомобили.