Peugeot 402 дебютира на автосалона в Париж октомври 1935-а
Секция: Автомобили
13 Октомври 2023 20:37
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Peugeot 402 дебютира на автосалона в Париж октомври 1935-а

/КРОСС/ На 3 октомври 1935 г., е дебютът на известния модел Peugeot 402 и предизвика сензация на автомобилното изложение в Париж. Колата се отличаваше с оригиналния си външен вид - дълъг, стесняващ се към предната част капак, преминава в силно наклонена назад елипсовидна радиаторна решетка. Фаровете са разположени на необичайно място и привличат вниманието скрити точно зад тази решетка.

Мощната задна част на купето плавно се снижава към задната броня. Задвижващите задни колела са покрити с щитове. Като цяло колата има елегантна и в същото време подчертана аеродинамична форма. Неслучайно компанията Peugeot я нарече в рекламите си "ракетата от Сошо" (Сошо е градът, в който е правен моделът).

Каросерията на автомобила има заварена основа от стоманени профили и е оборудвана с подрамки за закрепване на възлите. През годините на производство се предлага в 16 варианта. Може да бъде седан с четири или две врати за 6 места, с два или три странични прозореца, както и кабриолет, купе и родстър. Има и товаро-пътническа версия, която се отличава със сгъваеми задни седалки.

Специално трябва да се спомене кабриолетът Eclipse. Покривът му не е мек, а твърд, стоманен. Той се премества с помощта на сложна лостова система с електрическо задвижване: първо се издига, след това се връща назад и поляга в багажника. Първоначално, поради това обемисто устройство, колите са двуместни, но вече през 1936 г., благодарение на удълженото шаси, стават 4-5-местни.

Като цяло автомобилите Peugeot 402 се произвеждат с три размера на междуосието: 2880 мм, 3150 мм и 3300 мм. Собственото тегло на автомобила в зависимост от версията е 1110 - 1315 кг. Лекият автомобил Пежо 402 има задно предаване. Редовият 4-цилиндров двигател с горни клапани е с работен обем от 2,0 литра и развива мощност от 55 к.с. Максималната скорост е до 120 км/ч. През 1937 г. се появява моделът 402B - с 2,2-литров двигател с мощност 60 к.с. И в началото на 1939 г. са произведени няколко десетки коли и с дизелов двигател (2,3 л; 55 к.с.). Те разходваха една трета по-малко гориво от своите бензинови събратя и бяха използвани като таксита.

Стандартната скоростна кутия е тристепенна, механична. Но с автоматичната скоростна кутия нещата не се получават - оказва се сложна и ненадеждна. В резултат на това вместо нея започват да предлагат четиристепенна скоростна кутия Sotal с лесно електромагнитно превключване на предавките. Такива коли обаче са били значително по-скъпи и от тях били произведени едва 8000 бройки.

С началото на Втората световна война във Франция спират да продават бензин и дизелово гориво за цивилни автомобили. Затова повече от 2500 леки автомобила Peugeot са оборудвани с газови генератори, работещи с дърва за огрев.

Производството на Peugeot 402 е спряно през 1942 г. Общо, като се започне от 1935 г., са произведени около 75 000 единици. Трябва да се добави, че лекият камион DK5 за армията е произведен на базата на модела Peugeot 402B от 1935 г. Има задни колела с двойни гуми и товароносимост 1,5 т. Моторът е 65 к.с. осигуряващ максимална скорост от 70 км/ч. През периода 1939 - 1942 г. са произведени 12 500 броя сред които и и санитарна версия с единични колела.