/КРОСС/ На 3 октомври 1935 г., е дебютът на известния модел Peugeot 402 и предизвика сензация на автомобилното изложение в Париж. Колата се отличаваше с оригиналния си външен вид - дълъг, стесняващ се към предната част капак, преминава в силно наклонена назад елипсовидна радиаторна решетка. Фаровете са разположени на необичайно място и привличат вниманието скрити точно зад тази решетка.
Мощната задна част на купето плавно се снижава към задната броня. Задвижващите задни колела са покрити с щитове. Като цяло колата има елегантна и в същото време подчертана аеродинамична форма. Неслучайно компанията Peugeot я нарече в рекламите си "ракетата от Сошо" (Сошо е градът, в който е правен моделът).
Каросерията на автомобила има заварена основа от стоманени профили и е оборудвана с подрамки за закрепване на възлите. През годините на производство се предлага в 16 варианта. Може да бъде седан с четири или две врати за 6 места, с два или три странични прозореца, както и кабриолет, купе и родстър. Има и товаро-пътническа версия, която се отличава със сгъваеми задни седалки.
Специално трябва да се спомене кабриолетът Eclipse. Покривът му не е мек, а твърд, стоманен. Той се премества с помощта на сложна лостова система с електрическо задвижване: първо се издига, след това се връща назад и поляга в багажника. Първоначално, поради това обемисто устройство, колите са двуместни, но вече през 1936 г., благодарение на удълженото шаси, стават 4-5-местни.
Като цяло автомобилите Peugeot 402 се произвеждат с три размера на междуосието: 2880 мм, 3150 мм и 3300 мм. Собственото тегло на автомобила в зависимост от версията е 1110 - 1315 кг. Лекият автомобил Пежо 402 има задно предаване. Редовият 4-цилиндров двигател с горни клапани е с работен обем от 2,0 литра и развива мощност от 55 к.с. Максималната скорост е до 120 км/ч. През 1937 г. се появява моделът 402B - с 2,2-литров двигател с мощност 60 к.с. И в началото на 1939 г. са произведени няколко десетки коли и с дизелов двигател (2,3 л; 55 к.с.). Те разходваха една трета по-малко гориво от своите бензинови събратя и бяха използвани като таксита.
Стандартната скоростна кутия е тристепенна, механична. Но с автоматичната скоростна кутия нещата не се получават - оказва се сложна и ненадеждна. В резултат на това вместо нея започват да предлагат четиристепенна скоростна кутия Sotal с лесно електромагнитно превключване на предавките. Такива коли обаче са били значително по-скъпи и от тях били произведени едва 8000 бройки.
С началото на Втората световна война във Франция спират да продават бензин и дизелово гориво за цивилни автомобили. Затова повече от 2500 леки автомобила Peugeot са оборудвани с газови генератори, работещи с дърва за огрев.
Производството на Peugeot 402 е спряно през 1942 г. Общо, като се започне от 1935 г., са произведени около 75 000 единици. Трябва да се добави, че лекият камион DK5 за армията е произведен на базата на модела Peugeot 402B от 1935 г. Има задни колела с двойни гуми и товароносимост 1,5 т. Моторът е 65 к.с. осигуряващ максимална скорост от 70 км/ч. През периода 1939 - 1942 г. са произведени 12 500 броя сред които и и санитарна версия с единични колела.