Полезността и необходимостта от чат приложението към НТЛ за деца 116 111 на ДАЗД дискутираха ученици в Ловеч и Троян
Секция: БЪЛГАРИЯ
20 Октомври 2023 17:17
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Полезността и необходимостта от чат приложението към НТЛ за деца 116 111 на ДАЗД дискутираха ученици в Ловеч и Троян

/КРОСС/ Какви са най-честите причини, за да бъдат потърсени консултантите на Националната телефонна линия за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето и чат приложението към нея. Какво се случва, ако се подаде сигнал, онлайн разговора в чата с реален човек ли е или е чат бот, как да се прескочи бариерата, която спира споделянето между децата и възрастните и още десетки въпроси зададоха осмокласниците от Профилираната езикова гимназия "Екзарх Йосиф I" в град Ловеч.

Теми като емоционалната интелигентност, емпатията и насърчаването на споделянето, както между децата и възрастните, така и между самите подрастващи, също бяха част от дискусията.

Повече от един час с много интерес и активно участие учениците споделиха защо е наистина необходимо да има възможност децата спокойно, анонимно и безплатно да потърсят подкрепа и съвет, когато нещо ги тревожи, но се притесняват да го споделят с родителите и учителите си.

Заместник-председателят на Държавната агенция за закрила на детето Ивайла Касърова и Георги Иванов, психолог и държавен експерт в ДАЗД отговориха на ученическите въпроси и подробно запознаха децата с дейността на Националната телефонна линия за деца 116 111 и чат приложението към нея.

Националната телефонна линия за деца 116 111 на ДАЗД е на разположение на децата и възрастните, които полагат грижи за тях 24 часа, седем дни в седмицата, анонимно и безплатно. Чат приложението към момента е активно всеки вторник и четвъртък от 14:00 до 16:00 ч., обясниха представителите на ДАЗД по време на среша с учениците от шести и седми клас в Основно училище „Св. Св. Кирил и Методий" в гр. Ловеч.

Повече деца или възрастните, които полагат грижи за тях се обаждат на Националната телефонна линия за деца 116 111 на ДАЗД, кой отговаря на онлайн разговорите, какви са най-честите въпроси към консултантите в чат приложението бяха само част от темите, които учениците от пети, шести и седми клас в Основно училище "Иван Хаджийски" в гр. Троян.

Чат приложението е достъпен за всяко дете през официалната интернет страница на Националната телефонна линия за деца на ДАЗД - 116111.bg. Единствената информация, която се изисква при започване на онлайн разговора е за годините и пола на детето, обясниха представителите на ДАЗД.

Националната телефонна линия за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето и чат приложението към нея беше тема на среща с ученици в осми и девети клас в Професионалната гимназия по механоелектротехника "Академик Ангел Балевски" в гр. Троян.