/КРОСС/ Какви са най-честите причини, за да бъдат потърсени консултантите на Националната телефонна линия за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето и чат приложението към нея. Какво се случва, ако се подаде сигнал, онлайн разговора в чата с реален човек ли е или е чат бот, как да се прескочи бариерата, която спира споделянето между децата и възрастните и още десетки въпроси зададоха осмокласниците от Профилираната езикова гимназия "Екзарх Йосиф I" в град Ловеч.
Теми като емоционалната интелигентност, емпатията и насърчаването на споделянето, както между децата и възрастните, така и между самите подрастващи, също бяха част от дискусията.
Повече от един час с много интерес и активно участие учениците споделиха защо е наистина необходимо да има възможност децата спокойно, анонимно и безплатно да потърсят подкрепа и съвет, когато нещо ги тревожи, но се притесняват да го споделят с родителите и учителите си.
Заместник-председателят на Държавната агенция за закрила на детето Ивайла Касърова и Георги Иванов, психолог и държавен експерт в ДАЗД отговориха на ученическите въпроси и подробно запознаха децата с дейността на Националната телефонна линия за деца 116 111 и чат приложението към нея.
Националната телефонна линия за деца 116 111 на ДАЗД е на разположение на децата и възрастните, които полагат грижи за тях 24 часа, седем дни в седмицата, анонимно и безплатно. Чат приложението към момента е активно всеки вторник и четвъртък от 14:00 до 16:00 ч., обясниха представителите на ДАЗД по време на среша с учениците от шести и седми клас в Основно училище „Св. Св. Кирил и Методий" в гр. Ловеч.
Повече деца или възрастните, които полагат грижи за тях се обаждат на Националната телефонна линия за деца 116 111 на ДАЗД, кой отговаря на онлайн разговорите, какви са най-честите въпроси към консултантите в чат приложението бяха само част от темите, които учениците от пети, шести и седми клас в Основно училище "Иван Хаджийски" в гр. Троян.
Чат приложението е достъпен за всяко дете през официалната интернет страница на Националната телефонна линия за деца на ДАЗД - 116111.bg. Единствената информация, която се изисква при започване на онлайн разговора е за годините и пола на детето, обясниха представителите на ДАЗД.
Националната телефонна линия за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето и чат приложението към нея беше тема на среща с ученици в осми и девети клас в Професионалната гимназия по механоелектротехника "Академик Ангел Балевски" в гр. Троян.