Градският избор – вече електрически автомобил
Секция: Автомобили
31 Октомври 2023 20:01
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Градският избор – вече електрически автомобил

/КРОСС/ Преди няколко години електрическата кола не беше първият избор за градските жители. Ако живеете в апартамент и нямате гараж с стенна кутия, навярно може да избегнете купуването на електрическа кола днес. Но времената са се променили - когато е напълно зареден, средният елSUV например има пробег от над 400 километра. Ясно е, че това ще върши сериозна работа в градските райони, но този пробег в средния трицифрен километричен диапазон е подходящ и за дълги разстояния. Освен това има рязко увеличение на плътността на зарядните станции в жилищните райони. Обикновено можете да стоите там и да зареждате четири часа.

Пример за подобно решение за градски елмобил е Ioniq 5 от корейската Hyundai Group. Той предлага всичко необходимо от света на автомобилите - интересен дизайн, вътрешен простор, без да е прекалено голям, модерна, комфортна атмосфера и спортни характеристики на шофиране - от производителността на двигателя до поведението на пътя.

Благодарение на централните точки за зареждане и гъстата инфраструктура дори извън градовете, някогашното „безпокойство за достатъчен пробег" е нещо от миналото. Да, електричката бавно се превръща в първата семейна кола - не само по екопричини, но и поради собствени убеждения, дори и харесване на спортното шофиране.

Най-добрият вариант на този кореец предлага заден и преден двигатели със системна мощност от 225 кВт/305 к.с. Двата заедно генерират въртящ момент от 605 Нм и динамично задвижване на всички колела (4WD). В комбинация с батерията от 72,6 квтч, ускоряването от 0 до 100 км/ч е за 5,2 секунди.

Интериорът е смесица от футуризъм и уелнес зона. Въпреки големите дисплеи и изчистените дизайнерски линии, атмосферата не изглежда твърде студена, а по-скоро излъчва лекота. За това допринасят и някои материали като например, покритието на сенника.

Превозното средство е базирано на новата „електрическа глобална модулна платформа" (E-GMP). Тя позволява уникални пропорции на автомобила и усъвършенстван интериор. Hyundai поставя стандарти с E-CUV както по отношение на използването на екологично чисти материали, така и по отношение на задвижването. В допълнение към 800-волтовата технология за особено бързи процеси на зареждане, Ioniq 5 предлага и функцията зареждане, с която водачът може да използва захранване от батерията вътре и извън автомобила си.

В Ioniq 5 има достатъчно място - с дължина от 4,64, ширина от 1,89 и височина от 1,60 метра и с междуосие от три метра, наличното пространство в напълно електрическия CUV е сравнимо с превозно средство от пазарния D-сегмент. Въпреки това Stromer не е толкова голям, че средните места за паркиране да не са достатъчни - също аргумент за използване на автомобила в града.