Mazda c два милиона превозни средства с роторни двигатели
Секция: Автомобили
05 Ноември 2023 16:28
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Mazda c два милиона превозни средства с роторни двигатели

/КРОСС/Роторният двигател празнува успех - Mazda Motor Corporation е произвела над два милиона превозни средства с него. Автомобилният производител от Хирошима е единственият в света, който успешно е произвел и продал милиони от концептуалния двигател за повече от 45 години.

В този двигател въртящият се ротор замества движението нагоре и надолу на буталата на бутален двигател с възвратно-постъпателно движение. Това позволява изключително тиха работа, минимални шумови емисии, спестяващ място дизайн и ниско тегло.

Първият автомобил, в който Mazda използва това специално задвижване е Mazda Cosmo Sport 110 S, който беше представен през 1967 г. От тогава Mazda оптимизира технологията и производителността на своите роторно-бутални двигатели и все още е единственият производител на автомобили, който ги използва в серийно производство и днес.

След преустановяване на производството на последното превозно средство с роторен двигател - Mazda RX-8 - през 2012 г., Mazda поднови производството през юни 2023 г. за първи път от единадесет години. Със старта на продажбите на Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV през есента на 2023 г., ротационно-буталният двигател празнува своето прераждане.

„Ротационният двигател е специална част от историята на Mazda и ние го смятаме за идеален символ на нашия дух „Никога не спирай да предизвикваш" - каза Такеши Мукай, директор и старши изпълнителен директор на Mazda - „Ротационният бутален двигател е много популярен сред клиентите по целия свят и те са щастливи от възобновяването на производството и завръщането на двигателя. В бъдеще ще продължим да се изправяме пред нови предизвикателства с типичния манталитет на Mazda и ще предлагаме атрактивни продукти, които предлагат на нашите клиенти вълнуващо шофиране дори в ерата на електрификацията."

Около единадесет години след края на производството на Mazda RX-8, ротационният двигател в Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV вече има нова роля. В това серийно plug-in хибридно задвижване, колелата се задвижват само от електрически мотор с мощност 125 кВт/170 к.с., докато новоразработеният еднодисков ротационен двигател с обем на камерата 830 куб.см и мощност от 55 кВт/75 к.с. осигурява общ пробег до 680 километра без спирания за презареждане.