/КРОСС/ Сред финалистите на ПРОМЯНАТА е фондация "Дневникът на мама и татко". Тя подкрепя родителите и професионалистите в осигуряването на адекватна грижа за пълноценното развитие на децата. Ето каква е тяхната цел и мотивация:
Каква е основната цел на вашата организация?
Основната цел на фондация "Дневникът на мама и татко" е да улесним начинаещите родители в добрата грижа за децата през този предизвикателен за тях период. Мотивацията ни е да влязат в новата си роля подготвени и уверени, защото това е ключът да отгледат по-здрави и щастливи деца, а това е резултат за цялото общество.
За мен е важно да кажа на младите хора, които очакват или вече имат бебе, че сме тук и правим възможно знанието в съчетание с новите технологии да достигнат до тях под формата на ясно очертан път. От личен опит знам колко важно е да го имат пред себе си и затова посветих последните 15 години от живота си на „Дневникът на мама и татко".
Какъв е начинът по който я постигате?
Имаме решение как лесно и ефективно родителите могат да следят и насърчават развитието и здравето на техните деца в сътрудничество с тяхното обкръжение. То включва книжка, сайт и електронен дневник. Развиваме ги с помощта на родители и специалисти, отдадени на каузата, което ни позволява да сме винаги „в крак" с новото и да отговаряме адекватно на нуждите им.
Обратната връзка от потребителите доказва ползите от това решение.
Фокусът ни в момента е върху електронния дневник на мама и татко. Той представлява уеб приложение в помощ на начинаещите родители. В него сме вградили нашата уникална визия за начина, по който можем да ги улесним и да им вдъхнем увереност, при това по един много красив и емпатичен начин.
Каква е вашата лична мотивация да адресирате този проблем?
Мотивацията е родителите да влязат по-уверени и подготвени в новата си роля. Когато имат в ръцете си дневника, това се случва по-лесно.
След първото ми раждане нямах ясен ориентир нито какво е правилно, нито кое как се прави. Често се чувствах напрегната или объркана от противоречивите съвети. Ранното даване на сок от моркови, например, доведе до атопичен дерматит при първото ми дете. Осъзнах, че мога да променя това за майките след мен. След като вече имахме книжка и сайт, установихме, че по-често се търси решение, когато някой проблем почука на вратата. За да стигат посланията навреме, трябваше да измислим още нещо. Статистиките за затлъстяването при децата, желязо-дефицитната анемия, родителските стилове и много други само наливаха масло в огъня. Писмата на родители и думите на познати специалисти ни казваха, че проблемите с развитието се „хващат" твърде късно и че родителите имат нужда от ясна схема, по която да следят кога какво е важно, за да са сигурни и спокойни, че не пропускат нещо.
Как първото ви участие в ПРОМЯНАТА катализира успеха ви досега?
Първото участие в Акселератора ни помогна да формулираме по-ясно нашите цели и визия и да планираме следващите си стъпки. Мотивиращ завършек на това участие беше наградата ни за социална иновация от Министерството на труда и социалната политика.
Скоро след това основах фондация и родителски кът в читалищната библиотека на гара Бов, за който получихме номинация на Годишните библиотечни награди 2022. Местната общност използва този общ старт и разви нови дейности, насочени към деца и родители.
Междувременно започнахме усилено проучване и планиране, използвайки различни инструменти, усвоени по време на участието ни в ПРОМЯНАТА, за да развием новата си концепция за електронния дневник на мама и татко и нейното валидиране.
Чрез пътя на промяната, успяхме да разгледаме не само проблемите, стимулите и резултатите, въздействието от гледна точка на организацията ни, но и същите тези неща, от гледната точка на родителя.
Проучванията ми, във връзка със създаването на приложението, доведоха до начало на докторантура в СУ „Климент Охридски" с цел научна обосновка на този нов модел подкрепа за родители.
Кои са най-големите трудности, които сте срещали като социален предприемач?
За нас е важно в каузата ни да се припознават както родителите и специалистите, така и компаниите, защото всички те, с ползването или препоръчването на нашите продукти и услуги, ни осигуряват ресурс да се развиваме, а компаниите показват и на служителите си, че ги ценят и подкрепят в ролята им на родители и че са социално отговорни.
Всичко, което влияе негативно на бизнес модела и приходите ни може да се свърже с трудности, но според мен те са нещо нормално за всеки предприемач.
Как тазгодишното издание на ПРОМЯНАТА ви помага да разширите социалния ефект от дейността си?
Тазгодишното издание на ПРОМЯНАТА ни насочи към фокус върху електронния дневник като възможност с най-висок потенциал за надграждане на социалния ни ефект. Проведените до момента семинари, разговори, консултации и индивидуалният бизнес коучинг, ускориха идентифицирането на нуждите и ни помогнаха да съставим план, който вече е в ход. Програмата ни свърза и с качествени партньори, на чиито услуги решихме да се доверим.
Може да се каже, че тазгодишното издание на ПРОМЯНАТА е за мен като Ускорителя в Церн, който задейства всички вътрешни сили - лични и организационни, с много по-висока скорост и с много по-голям детайл.
Как ще подобрите живота на децата в България, ако спечелите голямата награда на конкурса от 50 хиляди лева?
Ние сме привърженици на научно проверената информация и на тази основа работим върху електронния дневник. За момента той е за периода до 1 г, когато чрез доказани родителски практики и увереност може да се окаже най-голямо въздействие върху живота на децата. Затова да спечелим голямата награда за нас означава да доразвием съдържанието, функционалностите и мрежата от специалисти, подкрепящи родителите чрез този дневник, както и да го разпространим сред повече български родители, да го превърнем в техен любим помощник. Желанието ми е да изследвам и докажа научната стойност на този модел, което ще спомогне за доверието към него.
И вместо финал, бих казала: целта не е само да подобрим живота на децата, но да допринесем за това родителите да раждат повече деца.
ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата и младежите в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-добро и сигурно бъдеще. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА е подкрепила 134 социални предприемачи и е помогна на повече от 360 000 деца и младежи. За приноса си в развитието на благотворителността и иновативния си подход, ПРОМЯНАТА е отличена с над 16 престижни награди.
Коментирай