Министър Цоков: Детето от Крушовица вече е в позитивна образователна среда
Секция: Интервюта
15 Декември 2023 17:38
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Министър Цоков: Детето от Крушовица вече е в позитивна образователна среда

/КРОСС/ Детето от село Крушовица, живяло при изключително тежки условия, вече е в позитивна образователна среда. Днес министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков се срещна с ученичката и близките й, които са поели грижа за нея. Само за ден тя е била прехвърлена в друго училище и се осигурява допълнителна психологическа и педагогическа подкрепа за по-бързото й адаптиране.

"Предстои на място да пристигнат и представители от мобилната група за психологическа подкрепа от МОН", обясни министър Цоков. По думите му учителите в новото училище и директорът са предоставили информация, че детето се адаптира добре и днес също е било на училище. "Важно е обаче с момичето да се работи последователно от специалисти, защото подобни травми остават трайни следи, които не винаги са лесно забележими на повърхността", подчерта той.

Министър Цоков разговаря и с директора и учителския колектив от ОУ "Христо Ботев" в Крушовица. "Тук съм преди всичко като човек и колега, за да обсъдим какво можем да променим в цялата система и да не допуснем друг подобен случай", обърна се той към тях. Учителите обясниха, че е имало страх от семейството и пастрока на детето - както у тях, така и у другите хора в селото.

В днешния ден, отново в Област Враца, има случай на ударен учител от разгневен родител. "Затова и трябва да дадем по-голяма подкрепа на учителите, защото в малките населени места те често се чувстват изоставени. Тук съм, за да им покажем точно това", каза министър Цоков.

От вчерашния ден е в ход и проверка на Регионалното управление на образованието на Враца, която да установи има ли пропуски от страна на училището и защо по-рано не са сигнализирали учителите отговорните институции. "Колегите споделиха, че са виждали притеснителни сигнали, а класната е настоявала с детето да работи психолог", каза още проф. Цоков. По думите му обаче пастрокът е отказал, а съгласно действащото законодателство психологическа подкрепа не може да се предостави без съгласие на семейството. "Това поставя въпроса дали не са необходими законодателни промени, защото не трябва да забравяме, че в центъра на всичките ни политики трябва да бъде поставено детето", подчерта министърът.