/КРОСС/ Сериозно поскъпване на колите втора ръка, отчитат търговците. Купувачите плащат с над 40% повече при покупка на употребявани автомобили.
Според официални данни най-масовият автомобил, който кара българинът, е 10-годишен, внесен от Германия или Италия.
На този фон китайските електрически автомобили стават все по-купувани в Европа, въпреки опитите за регулация. Причината – значително по-ниските им цени.
„Ръстът идва от забавянето на производството на авточасти, от забавянето на новите автомобили. Отделно от пандемията и малкия внос на коли втора употреба скочиха всички неща, които се правят по колите втора употреба“, коментира търговецът Велизар Митков.
По-скъп е и превозът на автомобили от други държави до България.
Близо 300 000 коли втора употреба са регистрирани у нас през последната календарна година. При новите броят е значително по-малък – около 55 000.
Друга тенденция у нас е да се купуват търсят по-луксозни автомобили, с по-малко доказано изминати километри и по-надеждни.
Търговците предупреждават и за зачестилите онлайн измами в търговията с коли.
„Обикновено се разпознава по ниската цена на автомобила, след това има измама от рода: „Аз съм украинец и закупих кола с български номера, но трябва спешно да се върна“. Обикновено събота и неделя се случва, пращат някакво капаро около 1000-2000 евро по банка, защото има интерес. След това този човек не вдига телефона. Има ли ниски цени, разговори по телефона – не изпращайте пари. Най-разумно е да отидете, визуално да видите автомобила и тогава да се пристъпи към подаването на средства“, съветва Митков.