Румен Драганов: България хич не е зле като брой туристи, нито като реклама
Секция: Туризъм
03 Май 2024 09:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Румен Драганов: България хич не е зле като брой туристи, нито като реклама

/КРОСС/ България хич не е зле като брой туристи, нито като реклама, която правим в чужбина. Това заяви в интервю пред БНР Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.

Около 170 000 пътувания в чужбина ще имат българите и около 820 000 ще са чужденците у нас, като 63% ще пътуват повече от един път в рамките на тези 10 дни в началото на май.

През целия май ще той предвижда се надхвърлят 800 000 посещения на чужденци в България,  а сега за Великден „очакваме да дойдат около 70 000 за тази тържественост от Източното православие. Това са хора, които вече са идвали, виждали са и сега водят свои близки приятели".

По-голямата част ще са предимно от ЕС - съседни на България държави, уточни Драганов. И обяви, че през летния туристически сезон у нас ще работят 360 000 българи и  около 14 0000 са чужденците, които привличаме годишно в България.

„Това не е проблем на обществото, откъде някой ще се напазарува работници", категоричен е Драганов.

Според него този сезон у нас ще е по-силен от 2023 г.

"Българският туризъм е подготвен - това са предварителни договори, подписани през 2022 г. Това, което ще направи сегашният министър на туризма Евтим Милошев е за туристите през 2025 и 2026 г., посочи туристическият анализатор."

И допълни: 

"Ние правим грешка, като казваме „няма средства за реклама". Тъй като бюджетът на Министерство на туризма е около 26 млн. лв., от тях около 12 млн. лв. отиват за реклама в изложения в чужбина, но ние не смятаме какво дава туристическият бизнес за участие в различните платформи за резервации. Там всеки хотел дава 18% от това, което вие виждате като цена.  Сумарно се получава, че България има около 68 млн. евро за реклама. И ако го разделим на тези 12 млн. чужденци, които влизат в страната ни, виждаме, че даваме около 6 евро на чужденец у нас, а Гърция дава около 11 на влезнал турист и в Турция е почти същото."