/КРОСС/ Какви са политическите обещания в предизборната кампания и как партиите се позиционират пред гласоподавателите във вота 2 в 1? Темата коментираха комуникационните експерти доц. Валерия Кардашевска и Даниел Киряков в ефира на предаването "Твоят ден" по NOVA NEWS.
„Начинът на комуникация на партиите е много познат, особено след местните избори. Все по-неразпознаваеми стават посланията. Все повече липсва идеология в тях. Ако направим тест кое послание на коя политическа партия отговаря, много трудно някой би могъл да се ориентира", каза преподавателят по публична реч в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов" доц. Валерия Кардашевска.
Според комуникационния експерт Даниел Киряков в предизборната кампания се наблюдават няколко сюжетни линии. „Смислените послания, които биха накарали отвратените от политиката хора да отидат да гласуват, е ключът на тази кампания", убеден е той.
„Най-важно е този, който се изправя пред аудиторията, да може да я впечатли и мотивира да го подкрепят. Тук идва ролята на емоционалния начин на поднасяне на информацията", обясни доц. Кардашевска. Киряков заяви, че политическите партии трябва да достигнат до умовете и сърцата на своите симпатизанти, но че пътят е изключително труден. „Кухите фрази не харесват на никого", убеден е комуникационният експерт.
„Когато се използва анти реторика, спрямо опоненти, това не работи добре за човека, който използва подобни аргументи. Основен принцип е да се следват човешки и морални ценности. Това е едно от основните качества, които трябва да притежава всеки лидер. Партиите се опитват да привлекат всички хора. Няма как да говориш на всеки един избирател", добави доц. Кардашевска.
Според Киряков апатията и борбата с дезинформацията са двете основни направления, с които трябва да се преборят както една част от политиците, така и самите граждани.