Ресторант във Верона насърчава клиентите си да се откажат от технологиите, докато се хранят
Секция: ЛЮБОПИТНО
19 Май 2024 15:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ресторант във Верона насърчава клиентите си да се откажат от технологиите, докато се хранят

/КРОСС/ В сърцето на Верона отвори врати ресторант, който се обяви против използването на мобилни телефони и насърчава клиентите си да се откажат от технологиите, докато се хранят. А стимулът е безплатната бутилка вино - комплимент от заведението.

Концепцията #DigitalDetox е формат, при който клиентите могат да изберат да се откажат от технологиите, докато се наслаждават на приятелски момент заедно. Всяка двойка получава по една бутилка вино безплатно, а в случай на групи офертата се променя на една бутилка на четирима души, се казва на уебсайта на ресторанта.

Според Анджело Лела, собственик на заведението, технологиите се превръщат в проблем. „Няма нужда да гледате телефона си на всеки пет секунди, но за много хора тези устройства са като наркотик. По този начин те имат възможност да я оставят настрана и да пият хубаво вино", смята той.

Посетителите на ресторанта имат възможност да оставят настрана телефона си, който се поставя в собствена кутия, под ключ, на входа. След това те показват ключа на сервитьора, който им сервира бутилката вино.

Рецензиите също са под лозунга за дигитална детоксикация - клиентите могат да напишат отзив за своето ястие, но на лист, който оставят в кутията. На тези, които оставят най-възторженото мнение, се предлага ястие при следващото им посещение.

Забраната за използване на смартфони е широко разпространена по света, особено характерна за изисканите ресторанти в Токио, Ню Йорк и Сидни, а мотивацията се крие в създаването на шикозна атмосфера.

Ограничаването на използването на смартфони запазва елегантността на атмосферата, а целта е да се разграничи от популярните и шумни ресторанти за бързо хранене.

Друга причина е икономическа - клиентът губи време или като прави снимки на сервираните ястия, за да ги публикува в социалните мрежи, или като прекъсва консумацията на ястието, за да отговори на съобщение или телефонно обаждане.

Времето за почистване на масата за чакащия на опашка клиент става по-дълго и това причинява икономически щети на ресторантьора.

бТВ, „Тази неделя"