Пълна електрификация на Honda до 2040 г.
Секция: Автомобили
19 Май 2024 16:40
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Пълна електрификация на Honda до 2040 г.

/КРОСС/ По-евтини, по-леки, по-бързи електромобили, каквито само Honda ще може да предложи. Предвидени са и прогрес в хибридната гама и нова e-AWD система за четири задвижващи колела

Honda не променя становището си, че електромобилите са най-ефективното решение в сферата на автомобилите и мотоциклетите. Целите на компанията са 100% от глобалните продажби на марката да се падат за електрическите превозни средства и такива с горивни клетки до 2040 г. Това стана ясно по време на състоялата се вчера в Токио пресконференция, водена от Тошихиро Мибе, президент и главен изпълнителен директор на Honda Motor Co., Ltd.

Чрез фокусирането върху високоволтовите батерии, считано от 2030 г., Honda ще намали цените на доставените в Северна Америка с 20% спрямо актуалните. Освен това компанията ще установи конкурентна бизнес структура, за да понижи с 35% производствената им стойност. Honda вече е осигурила условия, за да изпълни плана си за приблизително 2 млн. електрически превозни средства годишно.


Стратегията на Honda за електрификация
Стратегия за електрическата гама


Общо седем модела от различни сегменти ще дебютират в световен мащаб до 2030 г. от представената през януари гама Honda 0 Series. Още през 2026 г. компанията предвижда да пусне сериен модел, подобен на концептуалния Saloon от горе-споменатата серия.

Планът за електрификация на гамата включва и Honda Mobile Power Pack e: (MPP) и до края на фискалната 2026 марката ще въведе в Япония продукт за микромобилност, оборудван с 4 MPP.

По-тънки

От 2030 г. eлектромобилите и автомобилите с горивни клетки да съставляват 40% от продажбите на компанията в световен мащаб. Във връзка с това тя възнамерява да пусне на пазара атрактивни електромобили, каквито само марката да може да предложи, както и да се фокусира върху батериите и технологичния производствен прогрес.

Предвижда се разработването на нова платформа за електромобили от среден до висок клас, с подобрено задвижване, уникален стил и ниска височина.
Във връзка с така наречената компактна e-Axle платформа и възможно най-тънкия пакет от високоволтови батерии отсекът за двигателя ще бъдат изключително тънки, но въпреки това моделът ще се радва на комфортен и просторен интериор. Това ще бъде постигнато с оптимизирано разположение и намаляване на броя на различни части, както и с прилагането на технологията на Honda за контрол на удара, а самото купе ще комбинира отличния дизайн с динамиката.

По-леки

За новите си серийни електромобили Honda ще заложи на спортни показатели и удоволствие от шофирането.

Към олекотените купета на автомобилите от новата електрическа серия производителят ще добави и напълно нова задвижваща система, чиито размери и маси ще са още по-компактни благодарение на прилагането на натрупания от Honda технологичен опит във Формула 1 и разработването електрически хибриди. Новите машини ще са с близо 100 кг по-леки спрямо актуалните.
Тежки компоненти като високоволтовата батерия и захранващият блок ще бъдат ниско разположени в централната част на автомобила, за по-нисък център на тежестта за повече стабилност и спортни показатели.
Благодарение на комбинацията от високоефективен захранващ блок и технологичния си опит по отношение на аеродинамиката, натрупан в моторните спортове, автомобилите от новата елктрическа серия ще се отличават с едновременно характерното за Honda спортно поведение и водеща в света енергийна ефективност. По този начин компанията ще се стреми да постигне икономичен пробег в рамките на 480 км за всеки от моделите в гамата Honda 0 Series.

По-умни

Оборудвани с новата оригинална операционна система, моделите от гамата ще предлагат дигитална платформа, оптимизирана към потребителското изжививяна (UX) и високотехнологична свързаност. Функциите на автомобила непрекъсато ще бъдат обновявани безжично по метода OTA (over-the-air), което ще ги превърне изключително ценни продукти, каквито само Honda ще има възможност да предлага.

Останалите технологични новости предвиждат E&E архитектура, оригинална персонализация на полупроводниците SoC (system-on-chip). Тя ще включва изкуствен интелект, ключов за автоматизацията, както и за понижаването на енергийния разход.
Автоматизираното шофиране и усъвършенстваните системи за подпомагане на водача AD/ADAS ще бъдат усъвършенствани, за да са в по-голяма хармония с човека чрез прилагане на сензорни технологии и AI.

Преходен период - средата на 20-те години на XXI в.

По време на преходния период съществуващите заводи за производство на модели с ДВГ ще поемат и това на електромобили на една и съща поточна линия. Honda ще въведе и необходимите технологии, за да реализира концепцията си "Thin, Light and Wise" (тънък, лек и умен).

Кулминацията на всички тези инициативи се очаква да се случи през 2028 г. в специалния завод за електромобили в Канада, където марката се надява да намали производствената цена с 35%.

Софтуер за производствено планиране и следпродажбени услуги

Honda ще усъвършенства всички бизнес операции от планирането до следпродажбените услуги, като ги свърже със софтуер. Получените от него данни ще дават възможност за индивидуално адаптиране на предложенията според нуждите на всеки клиент. Софтуерът ще отчита и най-новите пазарни тенденции и предпочитанията на потребителите, получени „на място" при продажба, като тази информация ще служи за разработването на нови продукти.

На свой ред данните за автомобила в реално време ще бъдат свързани със сервизните операции на Honda.

Прогрес и в хибридната гама

Хибридната гама със задвижване по системата e:HEV ще бъде обновена. Следващите поколения на моделите ще бъдат още по-леки и още по-икономични.

Honda ще въведе и електрическа система за 4 задвижващи колела e-AWD, която ще функционира с моторите, разработени за електрическите модели. Тя ще увеличи потока на максималната задвижваща сила и ще позволи по-бърза реакция и по-прецизен контрол при разпределението на въртящия момент.