/КРОСС/ На 9-и юни заедно с вота за Европейски парламент ще се проведат и шестите парламентарни избори в последните три години. ЦИК регистрира 30 политически формации и 1 инициативен комитет в кампанията за ЕП, а в тази за Народно събрание - общо 31 формации.
А имат ли формациите ресурс за реклама и достатъчен ли е той за провеждане на две кампании, с оглед на всички направени през миналата година разходи за предсрочния парламентарен вот през април и местния от есента?
На този и други въпроси търсим отговор в традиционния за Институт за развитие на публичната среда мониторинг на медийната реклама по време на предизборната кампания. В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии - 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.
В първите 10 дни от кампанията 16 участници са похарчили общо 587 357 лв. Това са средствата, отчетени за двата вида избори - за ЕП и за Народно събрание. Така се оказва, че разходите за медии на участниците са значително по-малко от тези, инвестирани в кампаниите през последните години.
Най-много средства за реклама са отделили парламентарно представените формации. Първи са ГЕРБ-СДС със 173 192 лв. Следват ги бившите им некоалиционни партньори от Продължаваме Промяната - Демократична България със 125 106 лв. и Възраждане с вложени 109 099 лв. Трите формации са инвестирали около 70% от всички средства за медийна реклама до момента.
Подробности за всички формации, разходвали средства за политическа реклама досега в кампанията, както и медиите, към които са насочили средствата си, може да откриете в публикацията на платформата "Отворен парламент" - "Почти 600 хил. лв. са разходите за медии в първите десет дни от кампанията".
Надяваме се тя да е полезна за вашата работа.