Почти 600 хил. лв. са разходите за медии в първите десет дни от кампанията
Секция: Анализи
22 Май 2024 06:58
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Почти 600 хил. лв. са разходите за медии в първите десет дни от кампанията

/КРОСС/ На 9-и юни заедно с вота за Европейски парламент ще се проведат и шестите парламентарни избори в последните три години. ЦИК регистрира 30 политически формации и 1 инициативен комитет в кампанията за ЕП, а в тази за Народно събрание - общо 31 формации.

А имат ли формациите ресурс за реклама и достатъчен ли е той за провеждане на две кампании, с оглед на всички направени през миналата година разходи за предсрочния парламентарен вот през април и местния от есента?

На този и други въпроси търсим отговор в традиционния за Институт за развитие на публичната среда мониторинг на медийната реклама по време на предизборната кампания. В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии - 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

В първите 10 дни от кампанията 16 участници са похарчили общо 587 357 лв. Това са средствата, отчетени за двата вида избори - за ЕП и за Народно събрание. Така се оказва, че разходите за медии на участниците са значително по-малко от тези, инвестирани в кампаниите през последните години.

Най-много средства за реклама са отделили парламентарно представените формации. Първи са ГЕРБ-СДС със 173 192 лв. Следват ги бившите им некоалиционни партньори от Продължаваме Промяната - Демократична България със 125 106 лв. и Възраждане с вложени 109 099 лв. Трите формации са инвестирали около 70% от всички средства за медийна реклама до момента.

Подробности за всички формации, разходвали средства за политическа реклама досега в кампанията, както и медиите, към които са насочили средствата си, може да откриете в публикацията на платформата "Отворен парламент" - "Почти 600 хил. лв. са разходите за медии в първите десет дни от кампанията".

Надяваме се тя да е полезна за вашата работа.