/КРОСС/ Предизборната кампания за вота 2 в 1 на 9 юни е в разгара си. В последните дни посланията на партиите и опитите им да ги разпространят се превърнаха в централна тема. Какво всъщност се опитват да ни кажат партиите? Отговор на този въпрос в Студио Actualno търсим с комуникационния експерт Даниел Киряков. Анализът му снощи започна с коментар за предизборните билбордове на коалицията "Продължаваме промяната - Демократична България" с надпис "Какъв искате да бъде вашият премиер" и със снимка на Николай Денков, поставена до снимките на Бойко Борисов и Делян Пеевски, които според Централната избирателна комисия нарушават Изборния кодекс.
"Това е част от онази канава от взаимни побутвания, пощипвания и подритвания по време на кампанията", заяви Киряков.
Според него това е борба за идентичност и "ограждане на избирателите". "По този начин - с действие и след това реакция от другата страна партиите опитват да увеличат подкрепата си от колебаещи се избиратели. Ние сме на един политически театър - винаги има реплика, дуплика и т.н., което обаче ни навява на мисълта къде са предизборните програми? Тези билборди, карикатури, мемета са опит за използване на този вид представяне с цел партиите да покажат кои са и колко по-интересни са от конкурентите си. Лозунгите Експертът направи и анализ на предизборните лозунги на парламентарно представените партии. ГЕРБ - "Стабилна България в сигурна Европа" "Има една продължителност в посланията, които тази политическа сила използва през годините. Най-трудното нещо, ако се поставим в обувките на политическите стратези, е по какъв начин ние да покажем нашата идентичност, да не изневерим на това, което сме като политическа партия и да се разграничим от останалите. ГЕРБ с този слоган залагат на класиката след "Работа, работа, работа", което всички запомнихме. Тук имаме някакъв градеж", каза той. "Продължаваме промяната - Демократична България" - "Има как" "От коалицията искат да покажат, че те са промяната. С "Има как" показват, че са хората с решенията, казват "вижте, ние сме алтернативата" или "продължаваме да бъдем, въпреки некоалицията, в която бяхме доскоро".
ДПС - "Заедно с хората" Тук Киряков напомни, че думата "заедно" често се използва от движението, включително от почетния му председател Ахмед Доган под друга форма - "заедност". "Целта е скъсяване на дистанцията с останалите избиратели. Думата "заедно" е европейска дума, припомням - "Обединени в еднообразието" е европейски слоган и е много силно притегателно послание", каза той. Анализ на лозунгите на останалите политически сили и отговор на въпроса къде останаха лидерите в предизборната кампания вижте в пълното интервю с Даниел Киряков.