Nissan Qashqai Facelift: Роден в Обединеното кралство
Секция: Автомобили
29 Май 2024 20:51
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Nissan Qashqai Facelift: Роден в Обединеното кралство

/КРОСС/ Специално за auto-press.net от Солвейг Греве, Global Press, Съндърланд

Производството на ревизираното трето поколение на Qashqai наскоро започна в британския завод на Nissan в Съндърланд. Японците са придали на своя бестселър по-впечатляващ дизайн и са го оборудвали с нови технологии. По време на посещението си получих представа за автомобилната фабрика в североизточна Англия. В Съндърланд се произвежда не само Nissan Qashqai, но там е и домът на Juke и изцяло електрическия Nissan Leaf.

Производството на модели на Nissan осигурява 7000 работни места във Великобритания. Там се произвежда кола на всеки две минути. Около 300 000 автомобила слизат от производствените линии всяка година, но могат да бъдат произведени половин милион. От представянето на третото поколение през 2021 г. Nissan е продал повече от 350 000 бройки от Nissan Qashqai в цяла Европа, който се предлага с така нареченото e-Power задвижване от 2022 г. насам. Към днешна дата повече от 120 000 Nissan Qashqai, произведени в Съндърланд с e-Power задвижване, се движат по пътищата.

Специална характеристика на завода в Съндърланд е неговият фокус върху кръговата икономика - отпадъци от стомана и алуминий, пластмаси, боя или дърво се подават в положителен цикъл, който им позволява да бъдат повторно използвани. Централата също така разполага с два фотоволтаични парка с обща мощност от 25 мегавата и десет вятърни турбини по седем мегавата. Заедно те осигуряват 20 процента от енергията, необходима за работата на централата.

Модернизираният Nissan Qashqai е първият автомобил в историята на завода, който използва алуминиеви листове в комбинация със стоманени. Това спестява около 60 кг тегло, което има положителен ефект върху ефективността и разхода на гориво. Целият метален скрап от формовъчните операции се рециклира, което води до спестяване на енергия от около 90 процента. Процесът е силно автоматизиран, тук работят само 449 души.

Скелетът на Qashqai се оформя в каросерийното. В отдела от 54 500 квадратни метра около хиляда робота работят стоически по време на монотонната монтажна работа. След това тялото се изпраща в бояджийския цех със 735 служители. И тук Съндърланд разчита на модерни технологии. Базира се на иновативна система от дюзи и резервоари за боя, която може да боядисва автомобили във всеки цвят, без да прекъсва процеса. Освен това всички остатъци от боя се събират със специални филтри и се използват повторно в строителството или в производството на пешеходни пътеки и пътни знаци.

На производствената линия автомобилите Qashqai получават интериорни тапицерии, седалки, прозорци и всички механични части. 1477 работници отговарят за сглобяването на интериора и сливането, така наречената „сватба" на каросерията и задвижването.

В мястото за сглобяване на батерийни пакети 73 работници се нуждаят от около 40 минути, за да произведат батерията за Juke (два модула) и Qashqai (четири модула) в общо 49 точно определени работни стъпки. Клетките идват готови за монтаж от близката гигафабрика на AESC.

„Ние сме много горди да наречем нашата фабрика в Съндърланд домът на Nissan Qashqai" - каза Адам Пеник, вицепрезидент на производството в Nissan Sunderland - „Нашата формула за успех е: най-добрият отбор за най-добър кросовър. Нямаме търпение да зарадваме клиентите си с новия дизайн и подобрените технологии."

Nissan инвестира тридесет милиона паунда само в производството на обновения Nissan Qashqai. Това довежда общите инвестиции на Nissan в Обединеното кралство до £6 милиарда. С програмата EV36Zero Nissan си постави за цел да създава автомобили с напълно нулеви емисии - от производството до употребата.

В бъдеще Nissan иска да произвежда три напълно електрически модела на място във фабриката. До 2030 г. гамата на японците от леки автомобили в Европа трябва да бъде изцяло преобразувана в чисто електрическа. Те планират да пренасочат четиридесет процента от общото си производство към електрически превозни средства с нулеви емисии още през 2026 г. Дотогава половината от превозните средства трябва да бъдат plug-in хибриди, а другата половина напълно електрически.