Средно 15 GB месечно ползва потребителят в мрежата на Yettel
Секция: Технологии
30 Май 2024 12:44
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Средно 15 GB месечно ползва потребителят в мрежата на Yettel Преди 5 години средното му месечно потребление е било едва 2 GB

/КРОСС/ Средно 15 GB месечно е ползвал потребителят в мрежата на Yettel през изминалата 2023 г. Това е 7,5 пъти повече в сравнение с потреблението му преди 5 години, през 2018 г., когато е ползвал едва 2 GB месечно. Това са само част от данните на телекома, които илюстрират все по-активното поведение и нарастващото време, което хората прекарват в онлайн пространството.

Тази тенденция ясно се вижда и при ръста в трафика на данни, отчетен в мрежата на Yettel. През 2023 г. той се е увеличил с безпрецедентните 90% в сравнение с предходната година. Сравнение още по-назад във времето показва, че спрямо 2021 г. и началото на 5G ерата, трафикът е нараснал три пъти, а спрямо 2019 г. този ръст е почти пет пъти.

Именно през 2019 г. компанията за първи път получи сертификата за най-добра мобилна мрежа в страната Best in Test. В началото на тази година телекомът заслужи седмия поред сертификат, като постигна най-добър резултат и в четири допълнителни подкатегории - надеждност, покритие, глас и времезакъснение. Това още веднъж потвърждава качеството на услугите, които предлага Yettel в един от най-динамичните моменти за индустрията, когато трафикът на данни непрекъснато нараства.

Сериозен принос за това имат и приложенията за комуникация и социалните медии като TikTok, YouTube, Facebook, Instagram, Viber и други. През 2023 г. ръстът на трафика, генериран от тях, е повече от два пъти в сравнение с 2022 г. По данни на оператора, клиентите на мобилни услуги най-често използват мрежата именно за да прекарват време в социалните мрежи, да сърфират в интернет или да гледат Yettel TV през мобилно устройство.

Година след старта ѝ Yettel TV вече формира над 60% от общото потребление на данни при потребителите на фиксиран интернет за дома. Традиционно пиковете в трафика се наблюдават в праймтайма или по време на събития като музикални концерти, финали на телевизионни предавания и спортни събития с участието на известни български спортисти.

Интерактивната телевизия на телекома стана възможна благодарение на 5G мрежата на Yettel, която вече покрива над 70% от населението. Целта на оператора, заложена и в стратегията му за устойчиво развитие, е до 2026 г. 85% от българите да имат достъп до високоскоростен безжичен интернет.