/КРОСС/ Снощи, в предаването „Лице в лице" по Бтв Ива Лазарова каза, че са видели в последните дни акциите на МВР. „Те традиционно се повтарят във всяка кампания. Това е по отношение на криминалния елемент като опасност пред изборите. Има много административни, организационни проблеми също, които могат да повлияят на доверието на избирателите".
Организацията ни анализира всички резултати след 2013 г. и се оказва, че избирателното поведение между 800 и 880 секции на всеки парламентарни избори е различно от това на хората, които живеят в същото населено място, т.е. има сериозна девиация на едно и също място, обясни Лазарова. „Изборното поведение е белег на това какво очакват избирателите от конкретните формации. Оказва се, че няма характерна политическа култура и избор, който е устойчив. Има много места, за които дори не става въпрос за купен вот. Това са секции в малки населени места, които изостават икономически - по-ниска заплата, по-голяма безработица. И там хората гласуват от фактора страх - от това дали ще могат да се върнат на работа, например. Има общини, на територията на които основен работодател е местната власт или една компания, която има интерес да е добре с местната администрация, с други институции."
Когато в конкретно населено място населението над 65% е на възраст над 65 г. и не се очаква от хората да търсят по-добър живот, когато едва 10-15% от населението работят и единствен работодател е една фирма, можем да се запитаме дали това влияе на техния избор в деня на изборите, обясни още Лазарова.