Корозията на бетона и животът на батериите ел. автомобилите
Секция: Наука
16 Юни 2024 18:20
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Корозията на бетона и животът на батериите ел. автомобилите

/КРОСС/ На източния бряг на езеро Лаго Маджоре учени от най-различни области използват знания и умения, а гласът им се чува силно при формирането на европейската политика. Всички тестове се провеждат в Съвместния изследователски център.

Създаден през 1960 г. като място за ядрени изследвания, днес той се счита за един от водещите изследователски кампуси в Европа с десетки лаборатории.

Всяка година в ЕС се продават около 15 милиона нови превозни средства. В лаборатория в центъра всеки ден се изчисляват отделените емисии от автомобилите, предлагани на пазара на съюза.

За максимално детайлното тестване на превозните средства се пресъздава планински терен, както и движение в температури от 10 до минус 10 градуса.

По пътя на иновациите погледите са насочени и към следващия стандарт - Евро 7.

„Той включва както намаляване на емисиите от конвенционални превозни средства, така и от електрически автомобили. Наскоро препоръките бяха приети от ЕП, не мога да кажа кога във времето ще влезе в сила", обясни Елица Трифонова от Европейския изследователски център.

Електромобилите също са в радара на изследователите.

„Според регулациите след 5 години или след 100 000 км батерията трябва да е поне 82%. След 160 000 км трябва да е 72%", каза Джорджо Мартини, директор на Лаборатория за емисии от автомобили.

В друга част на изследователския център учените изследват структурното поведение на сгради при сценарии на земетресение или експлозия.

В момента 80% от европейските сгради са построени преди 90-те години на миналия век, 40% от тях преди 60-те години на миналия век, а много са дори по-стари.

И това е сериозен проблем за безопасността, особено предвид увеличаването на броя и тежестта както на природните, така и на причинените от човека бедствия.

Учените разработват два сценария на климатични промени. При екстремния такъв нови мерки не се взимат.

„Този сценарий няма да пощади нито една държава членка на ЕС. Навсякъде се очаква до края на XXI век да има силна карбонизация на бетоновото покритие и започване на корозия", категорична е Силвия Димова, старши сътрудник в отдел „Сигурност и безопасност на сгради".

Докато Зелената сделка продължава да е особено чувствителна тема и да застава между политиката, индустрията, земеделието - работещите в изследователския център ще предлагат научна експертиза от много широк спектър.

Целта е поглед напред, за да виждаме всички по-ясно какво ни очаква, да бъдем по-добре подготвени и да реагираме по-ефективно на новите предизвикателства.

бТВ, „Тази неделя"