Дигиталните услуги, които банките предоставят, стават все по-популярни
Секция: ИКОНОМИКА
16 Юни 2024 19:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Дигиталните услуги, които банките предоставят, стават все по-популярни

/КРОСС/ Системата БОРИКА регистрира над 1 милион транзакции дневно. Транзакциите растат с по 30-40% годишно. Това каза изпълнителният директор на БОРИКА Мирослав Вичев в предаването „Денят започва с Георги Любенов" по БНТ.

Дигиталните услуги, които банките предоставят, стават все по-популярни. „Огромна част от транзакциите в България - над 70%, се извършват в небанков клон. Тенденцията е такава и електронизацията на разплащанията де факто касае всички форми, с които можем да се разплащаме. Много голяма скорост в момента набират незабавните разплащания, които пуснахме в България преди две години - blink разплащанията, при които за 10 секунди са прехвърлят парите от наредителя към бенефициента. В момента тези разплащания заемат все повече ниши", обясни Вичев.

Стоилка Арсова от БОРИКА обясни, че незабавните разплащания в европейски мащаб се превръщат в новото нормално. „Всички наши банки и платежни институции се включиха и покриха този вид услуга. Сега започваме да надграждаме с други такива. Сега картата е посредник в процеса. Новото нормално сега е плащане по мобилен телефон. В момента имаме близо 800 000 регистрации за тази услуга. Самите банки и платежни институции работят по стандартите за сигурност", обясни тя.

БОРИКА е най-одитираната компания изобщо в България и отговаряме на всички стандарти за сигурност, подчерта Арсова.

БНТ, „Денят започва с Георги Любенов"