Димитър Недялков: МТС подкрепя развитието и внедряването на водородните технологии в транспортния сектор
Секция: Технологии
17 Юни 2024 14:34
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Димитър Недялков: МТС подкрепя развитието и внедряването на водородните технологии в транспортния сектор

/КРОСС/ Министерството на транспорта и съобщенията подкрепя развитието и внедряването на водородните технологии в транспортния сектор. Това заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Димитър Недялков по време на официалното откриване в София на Дните на водородната електромобилност.

„Автомобилният транспорт е един от основните замърсители на околната среда, особено в градовете. Затова е необходимо да се търсят повече възможности за насърчаване използването на чисти превозни средства и такива с нулеви емисии, каквито са водородните автобуси", посочи заместник-министърът. Той отбеляза, че през последните години все повече общини се ориентират към обновяване на парка с екологично чисти превозни средства. „В бъдеще водородната технология би намерила своето място в системите на градския транспорт. Това ще допринесе значително за ограничаване вредните емисии и замърсяванията от транспорта", допълни Димитър Недялков.

Дните на водородната електромобилност в България 16 - 26 юли са част от европейската кампания за популяризиране на водородните технологии в транспорта в Централна и Източна Европа. На 16 юни в София пристигна демонстрационен водороден електрически автобус, с което стартираха дните на водородната електромобилност. Водородният автобус ще превозва безплатно всички пътници от 18 до 20 юни в София по тролейбусна линия 9 и на 26 юни в Стара Загора по автобусна линия 20.

Организатор на събитието е Българската асоциация за водород, горивни клетки и съхранение на енергия (BGH2A), с финансовата подкрепа на Съвместно предприятие „Чист водород" и по проект JIVE 1 и 2 за 300 нови автобуса с горивни клетки с нулеви емисии и изграждане на свързваща инфраструктура за зареждане в 6 държави членки на Европейския съюз.