Анелия Маринова: Генерираните през последните дни закъснения в полетите се дължат на гръмотевичните бури
Секция: Интервюта
29 Юни 2024 09:39
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Анелия Маринова: Генерираните през последните дни закъснения в полетите се дължат на гръмотевичните бури

/КРОСС/ Генерираните през последните дни закъснения в полетите се дължат на гръмотевичните бури. Това каза в предаването по BTV „Тази събота" главният директор на дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация" към Министерство на транспорта Анелия Маринова.

За съжаление все по-често се наблюдава закъснение в полетите. Организация на авиационния транспорт е сложна и комплексна дейност. Намесени са много фактори и всичко трябва да е синхронизирано. Когато някакъв компонент бъде нарушен, това предизвиква ефекта на доминото и нарушава целия процес", поясни тя.

Анелия Маринова посочи, че има недостиг несамо на персонал, но и на летателни машини, защото голяма част от тях са приземени за рутинни ремонти и технически прегледи.

Все още индустрията не е преодоляла последиците на пандемията. Много хора си потърсиха други сфери на развитие, защото останаха без работа за две години, а тези специалисти се формират трудно - изисква се време да бъдат обучени, каза още тя.

Анелия Маринова показа и карта на Европа с гръмотевичните бури през последните дни, като обясни, че това са райони, които трябва да се избягват от пилотите. „Гръмотевичната дейност не е безопасна на въздухоплаването", поясни тя.

Според нея от 75% от всички закъснения в полетите, генерирани в рамките на Европа на 27 юни, се дължат на гръмотевичната дейност и екстремните метеорологични условия. Тя посочи също така, че от началото на годината в управляваната от нея администрация са постъпили около 450 жалби, но уточни, че пътниците първо подават жалба към превозвача.

Жалбите към нас се подават едва след като човек не е получил адекватен отговор от авиопревозвача или този отговор е закъснял, поясни Анелия Маринова. Миналата година имахме повече жалби, в сравнение с тази година, което означава, че и самите авиопревозвачи вече се грижат по-адекватно за пътниците си, каза още тя.

Анелия Маринова посочи в кои случаи пътниците имат право на някакво обезщетение и даде съвети за това, как да се пътува безпроблемно.