Кои са бъдещите модерни аромати
Секция: ЛЮБОПИТНО
03 Юли 2024 19:52
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Кои са бъдещите модерни аромати България попадна във фокуса на световните тенденции за развитие на парфюмерийната индустрия и козметиката, Изпълнителният директор на БНАЕМПК Гергана Андреева обсъди развитието на сектора с председателя на IFRA - Международната асоциация за аромати Филип Масе на WPC 2024 в Женева

/КРОСС/ Българските етерични масла и суровини за козметиката получиха висока оценка на WPC 2024 - Световния конгрес и изложение на парфюмерията в Женева, Швейцария. Родните продукти бяха характеризирани като „светлина за душата" и „топла прегръдка", „изключително качествени продукти с нежен, наситен аромат и фина текстура", които „галят сетивата", „успокояват ритъма на сърцето и дишането", „прочистват мислите", „дори сънищата стават по-чисти"... Това са само част от определенията на специалистите, професионалната публика и ценителите, които посетиха българския щанд в панаира Палекспо от 24-ти до 27-ми юни. Четиридневният форум събра производители, експерти и търговци на най-голямото събитие в индустрията на ароматите, за да дискутират тенденциите за развитие и бъдещето на сектора.

Българското участие бе организирано от Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика" (БНАЕМПК), с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд „Земеделие". На колективния щанд на страната ни продукцията си представиха доказани производители на етерични масла и преработватели, производители и доставчици на суровини, сред които: „АПИС АГРО 98" ООД, „АЯЛИ ГРУП" ЕООД, „"БРАЙТЕРС ЕООД, „Гален - Н" („БУЛ ФИТО ОЙЛС" АД), „ЕСЕНШЪЛ ОЙЛС" ООД. На самостоятелни щандове участваха „ЕНЪО БОНЧЕВ ПРОДАКШЪН" ООД и „КАТЕКО" ООД.

Основна тема на WPC 2024 бяха ключовите фактори, които движат иновациите в сектора и влиянието на технологиите и изкуствения интелект върху креативността на парфюмеристите. Изводът от дискусиите бе, че независимо от модерния прочит на създаването на продуктите, водещ принцип, който определя същността на индустрията, си остава ароматът и неговата решаваща роля в човешкото преживяване. Затова и щандът на БНАЕМПК, проектиран с тема "Аромати от България", естествено попадна във фокуса на световните тенденции и се превърна в популярна дестинация за присъстващите, предлагайки уникална комбинация от релаксация чрез аромати и прозрения за индустрията. Посетителите оцениха високо нашите мостри от етерични масла, екстракти, абсолю, розова вода, борова вода и др. флорални води, ароматерапия, конкрети, тинктури и др. деривати.

„Ние сме развълнувани от изключителния отговор на нашия щанд и високото ниво на ангажираност на публиката към представената гама продукти. WPC 2024 даде невероятна възможност за свързване на нашите членове с парфюмеристи, дизайнери на аромати, производители и търговци от цял свят, което го прави безценно събитие за обмен на идеи и застъпничество в индустрията", каза Гергана Андреева - изпълнителен директор на БНАЕМПК. Според нея силното участие от България и подкрепата на Министерството на земеделието и храните и на Държавен фонд „Земеделие" придава още по-голяма тежест на присъствието ни, институционализира дейността на Асоциацията и е било високо оценено от нашите европейски партньори.

По време на форума, бяха очертани нововъзникващите тенденции в ароматите и водещите принципи за развитие - ето три от акцентите:

Прочуване с участието на повече от 250 професионалисти в бранша предостави ценни данни, които ще оформят бъдещите разработки на аромати. Резултатите разкриват "пасифлора" като следващия модерен аромат за дома, а "земни/почвени нотки" ще се наложат в категорията „фини аромати".

Дълбоката интимност на човешката връзка с ароматите, в симбиоза с природата и науката, водят до глобални инициативи за устойчивост и интеграция на растежа в сектора с общочовешките, общностни и екологични нужди. Ароматната индустрия се ангажира да увеличи дела на възобновяемата енергия в производството, рециклиране/намаляване на отпадъците и намаляване на използването на вода.

Като индустрия, която зависи от здравето на планетата, секторът се ангажира да намали бремето на отпадъците, като се стреми да използва биоразградими съставки в своите ароматни продукти.

По време на форума изпълнителният директор на БНАЕМПК Гергана Андреева се срещна с председателя на IFRA - Международната асоциация за аромати и СЕО на Продаром Филип Масе, за да обсъдят важните теми за бранша. Продажбите на индустрията на етерични масла и продукти за козметиката възлизат на 7,3 милиарда евро в световен мащаб, като производителите на потребителски стоки надолу по веригата генерират 357 милиарда евро продажби от производство и търговия на дребно (23% в домашни грижи/почистване, 68% лична хигиена/козметика и 9% фини аромати).