/КРОСС/ Анализ на италианския Национален изследователски съвет (CNR) в сътрудничество с италианския производител на търговски превозни средства Iveco потвърди, че био-CNG е не само оптималното решение за превозни средства за събиране на отпадъци, но и добър пример за кръгова икономика.
Iveco е известна и с търговски превозни средства с алтернативни горива и сега подкрепи проучване, проведено от CNR Institute for Air Pollution. То оценява как биометанът (био-CNG), произведен от органични отпадъци и след това компресиран, има въздействие върху околната среда в сравнение с традиционните горива като дизел и компресиран природен газ, използвани в превозни средства за събиране на отпадъци в градските райони.
Резултатите от проучването демонстрират потенциално решаващата роля на био-CNG за декарбонизирането на транспортния сектор и намаляването на замърсяването на въздуха в градските райони. Според това сгъстеният биометан може да доведе до намаляване на вредните за климата газове с до 96 процента в сравнение с дизела и намаляване на емисиите на азотен оксид с до 72 процента в изследвания сектор. Тези значителни икономии могат да помогнат за постигането на целите за въглеродна неутралност, определени на европейско ниво.
От всички разгледани сценарии, най-добри резултати са постигнати, когато се приеме, че всички етапи в производствената верига за компресиран биометан - от събирането на органични отпадъци до анаеробно смилане, обработка, улавяне на CO2 и компресиране, до зареждане на превозни средства - става на същото място, като всички процеси се захранват с енергия от изгарянето на биогаз.
„Проучването, проведено от CNR, потвърждава, че използването на био-CNG е екологично устойчиво решение", казва Джандоменико Фиорети, ръководител на бизнес развитието на алтернативни задвижвания в Iveco - „Използването на биогаз може да доведе до силно желаната кръгова икономика, в която стойността на отпадъците и органичните вещества се използват като гориво за самото събиране на отпадъци".